Hoe werk ik een jurk/rok beter af aan de onderkant?

Als ik een jurkje/rok maak, en de onderkant ga afwerken met een zoom of een band, gaat de rok in punten staan. Hij valt dan niet meer soepel naar beneden. Eigenlijk is hij veel leuker zonder dat ik de onderkant afwerk omdat hij anders dus niet meer soepel en mooi valt maar het is natuurlijk helemaal niet mooi om hem niet af te werken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die punten aan de onderkant weggaan en de rok weer mooi soepel valt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Het mooiste is om je rok af te werken met een rolzoom.Als je geen overlockmachine hebt kun je ook een hele fijne zigzagsteek gebruiken en de steeklengte op 1 zetten.Ga net zovaak over de zoom totdat je een mooie strakke zoom hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Werk de rok af met kant.