Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dagelijks wassen is sowieso niet goed voor je haar- of eigenlijk : je hoofdhuid. De talgproductie wordt er slechts dor verhoogt, zodat je inderdaad op een gegeven moment je haar wel elke dag MOET wassen. En cremespoeling , dat heb je in de egel eigenlijk helemaal niet nodig, en kan (hoeft niet_ resulteren in nog vetter haar. Maar als je toch vrijwel elke dag je haar wast, zul je daar weinig van merken.

Normaal gesproken moet vrijwel iedereen toekunnen met eens per week wassen van je haar (en tussendoor hooguit uitspoelen met water), uitzonderingen (zoals de puberteit) daargelaten, wanneer je wellicht een tijdje met twee keer toe moet. Meer is echt niet nodig.

Cremespoeling is handig als je bijvoorbeeld heel erg droog, klitterig haar hebt, zodat je het toch redelijk kunt kammen, maar noodzakelijk is het eigenlijk nooit. Het is meer gewoon een handig verkooptrucje, zodat je nog meer geld aan cosmetica kunt uitgeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dagelijks zou ik het niet gebruiken. Sowieso is het beter voor je haar om het 2-3x in de week met shampoo te wassen, en verder alleen met water te spoelen.
Als je het vaker wast, word het sneller vet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een hele milde shampoo hebt, en je haar word daar niet droog van of vol met klitten, dan kun je wel zonder cremespoeling.
Merk je dat je haar snel pluizig is, dan kun je beter wel cremespoeling gebruiken na shampoo.
(Lees meer...)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik merkte het bij mijzelf dat het minder snel vet werd toen ik minder met shampoo ging wassen, maar verschilt per persoon uiteraard.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding