ik heb droge plekjes op mijn gezicht die jeuken wat is dit?

Ik heb aan de zijkanten van mijn neus en bij mijn wenkbrauw (aan de neus kant) droge plekjes. De huid is daar een beetje hard en het jeukt een beetje. Ik heb er een beetje creme op gesmeerd en dit bijt een beetje op het moment dat ik het er net op heb gesmeerd. Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb het zelfde, droge, soms een beetje rode plekken. Ik zou je aanraden naar de dermatoloog te gaan (je kan ook naar de huisarts gaan maar die zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar een dermatoloog). Bij mij was het een graspollenallergie (dit kan zich later ontwikkelen tot hooikoorts maar het hoeft het noch niet te zijn). Zelf gebruik ik nu ook een vette zalf. het heet Purol zalf onguent. Het werkt erg goed. Verder kun je het ook verhinderen door je goed te wassen en veel in de zon te zijn (niet te veel, vooral bij dit weer). Dit alles klopt alleen in de veronderstelling dat je het zelfde hebt als ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om de huid wat zachter te maken la je komkommer op de huid leggen en om het herstellend vermogen te bevorderen kan je een papje maken van munt bladeren en dit er een kleine 15 min er opdoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in de zon hebt gezeten kan het mss ee lichte zonne allergie zijn, heb je het verder ook mss op je armen en hals, anders even naar dokter en die kan je evt doorverwijzen naar een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou een lokale schimmel kunnen zijn. Een arts kan dit vrij snel vaststellen. Dan effe een schimmeldodend zalfje erop en je bent er vanaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef je huid wekelijks en maskertje en smeer savonds voor het slapen gaan de droge plekken in. Dat hielp bij mij ook.