Heeft iemand voor mij bepaalde tips om zweet-oksels te voorkomen, LOS van allerlei deodorant merken en middeltjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Tip 1: Okselzweten voorkomen door tweemaal daags wassen
Was je oksels twee keer per dag met PH neutrale zeep als je last hebt van overmatig zweten onder de oksels. Hiermee verwijder je de bacteriën die de zweetgeur van overmatig transpireren veroorzaken.

Tip 2: Zweetgeur uit kleding halen
Draag je kleding niet twee dagen achter elkaar, maar was ze na één dag. Als je eenmaal een zweetlucht in kleding hebt, dan is dit bijna niet meer te verwijderen. Ga dus niet aan de gang met deo en andere middeltjes om de zweetgeur uit kleding te halen, maar stop je kleding gewoon vaker in de was als je last hebt van zweten onder de oksels.

Tip 3: Anti-transpirant tegen oksel zweet
Gebruik een anti-transpirant en geen deodorant tegen oksel zweet. Anti-transpiranten bevatten stoffen die ervoor zorgen dat je zweetklieren minder actief werken. Deodorant is alleen voor het voorkomen van nare zweetgeur onder je oksels. Onder andere Odorex, FA en Nivea hebben anti-transpiranten tegen okselzweten in hun assortiment. Een krachtiger middel tegen okselzweet is Syneo-5.

Tip 4: Let op je eten & drinken
Vermijd het eten en/of drinken van cafeïne en alcohol als je zweten wilt voorkomen. Cafeïne en alcohol zijn grote boosdoeners als het gaat om transpireren. Dit komt omdat je hartslag erdoor verhoogt en je lichaam zichzelf vervolgens koel wil houden door te zweten, vooral ook onder de oksels.

Tip 5: Zweten voorkomen door conditie opbouwen
Ga vaker sporten of doe een andere activiteit waardoor je flink gaat zweten . Door een betere conditie is je standaard hartslag lager en transpireer je minder erg. Je zult dan dus minder last hebben van een zweetgeur en zweten onder de oksels.

Tip 6: Okselhaar scheren tegen zweetgeur
Scheer ook als man je okselhaar. De meeste vrouwen scheren hun oksels, maar veel mannen niet. Juist het okselhaar kan eerder een zweetgeur veroorzaken. Het scheren van je oksels helpt overigens niet tegen de hoeveelheid vocht (okselzweet), het houdt alleen de zweetgeur langer op afstand.

Tip 7: Okselzweet door stress
Helpen al deze maatregelen tegen overmatig transpireren en zweten voorkomen niet? Ga dan na of je niet te veel stress hebt, nerveus bent of andere angsten hebt. Dit kan er namelijk ook voor zorgen dat je overmatig veel zweet onder de oksels. Je kunt in dat geval terecht bij je huisarts.
fremar
11 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je okselharen scheren en dagelijks wassen. Veel anders valt er niet aan te doen, als jij een zweterig type bent dan is dat gewoon zo.

Er wordt wel beweerd dat je wat kunt doen aan de geur van je zweet, door minder gekruid te eten, maar de hoeveelheid zweet kun je alleen reguleren door anti-transpirant of door minder te bewegen. En dat wil je ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Zou dat waar zijn, dat je minder zweet als je geen okselharen hebt?
Amadea
11 jaar geleden
Ha, Fremar maakt het al duidelijk. Het helpt niet tegen het zweten maar wel tegen de eventuele geur die dat geeft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jullie hebben natuurlijk gelijk, je gaat er geen druppel minder van zweten.
Je kan ook okselpads gebruiken eventueel, te koop bij Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zweetoksels, krijg je vooral door synthetische kleding te dragen, draag vooral katoen in de zomer, als je echt iets synthetisch draagt en het is warm, dan kan je van die vochtige doekjes meenemen en regelmatig onder je armen even wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht het te erg zijn dan zijn ook nog deze opties, alhoewel het mij verbaast dat ze nog niet zijn opgenoemd: botox injecties in oksel (schijnt pijnlijk te zijn), maar je bent er wel ca 3 maanden van af en als laatste een operatie, hierbij wordt een zenuw (ben de naam kwijt) half doorgesneden, zodat de ernstige zweetproductie sterk reduceert.
Of deze behandelingen door de zorgverzekeraar worden vergoed, dien je aan je zorgverzekeraar te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is bij overmatig zweten inderdaad de enige afdoende remedie. Ik wilde de vraag hiermee beantwoorden maar het antwoord is door Samuel al (juist) gegeven.
Hidrosuctie: blijvend minder last van zweet van de oksels.

We hebben maar liefst drie miljoen zweetkliertjes, en in de zomer doen die allemaal extra hun best. Een probleem, vooral voor wie meer zweet dan normaal. Gelukkig is er sinds kort een effectieve oplossing: de zweetklieren in de oksels kunnen veilig worden losgemaakt en weggezogen. Uniek en ideaal want door deze veilige methode, die onder plaatselijke verdoving plaatsvindt, treedt er een blijvende vermindering van het zweten op. Een bijkomend voordeel is dat ook de haargroei kan verminderen of zelfs verdwijnen. Dit omdat de haarzakjes in dezelfde laag groeien en dan ook gelijk mee worden geschraapt. Twee vliegen in één klap dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mcgooi.nl/transpireren/hidrosuctie.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dagelijks wassen zonder! zeep
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okselpads kunnen je misschien helpen?

Toegevoegd na 29 minuten:
Of aluimsteen? http://www.dutch-stone.nl/Webshop.php?view=productPage&product=9&category=1