Hoe blijft nagellak langer zitten?

lees vraag hierboven

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik doe eigelijk al top en base coat op

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door er 'doorzichtige' nagellak overheen te doen. Ik doe altijd als ik mijn nagels heb gelakt nog een extra laag 'doorzichtige' nagellak er overheen. En als je dan ergens tegenaan schuurt dan gaat eerst de 'doorzichtige' nagellak eraf, en zo behoud je de gekleurde nagellak.

Antwoorden (5)

Door een top- en een basecoat te gebruiken. De base zorgt ervoor dat de lak sneller droogt, zich beter hecht en dat je nagels niet verkleuren. De top zorgt voor bescherming tegen stoten, voorkomen van verkleuringen en een extra glans.
De kwaliteit van de verschillende merken is ook wisselend, maar het verschilt zelfs ook per kleur! Dit is van te voren niet te voorspellen helaas ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ohja, vergeet nog te vermelden dat je nagels vetvrij moeten zijn alvorens met lakjes aan de slag te gaan. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe ook altijd twee kleurlagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, das ook top voor een betere dekking inderdaad! Maar dan ook de top en de base ;-)
Door een duurdere nagellak te kopen.
Ik heb een nagellak van Rimmel, kostte iets van 12 euro, maar blijft echt 10 dagen lang zitten, zonder topcoat.
De goedkope van de Hema enzo zijn er snel af, zijn goedkope potjes.
Ritsuka
11 jaar geleden
Naast bovenstaande tips ook door anders te lakken: liever twee of meer dunne laagjes achter elkaar dan één dik laagje nagellak, en ook je topcoat (als je die al gebruikt, is soms helemaal niet nodig) dun aanbrengen. Dat zie ik bij mijn vriendin die erg dik lakt: een dikke laag brokkelt veel sneller af dan een laagje dat goed aansluit doordat het in meerdere keren is gedaan. Tussendoor ongeveer drie minuten wachten.

Ik weet niet hoe lang je nagels zijn, maar bij mijn nagels begint het er vrijwel altijd aan het topje af te gaan: dat kun je uitstellen door het eerste laagje (en evt. de topcoat) ook over de voorkant van het topje te lakken (als je nagel dus langs je vingertop is gegroeid). Zo kan het beter tegen een stootje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De oorzaak dat nagellak niet goed blijft zitten kan verschillen zijn.
1 is de kwaliteit van de nagellak. Gebruik je een sneldrogende nagellak, dan weet je zeker dat je blijft stiften, deze nagellak heeft een stof die verdampt en dat maakt de nagellak in feite poreuzer(zelfs met een top coat).

2 Wat doe je met je handen? Als je nagellak opdoet en je zit in het schoonmaakwerk of monteur, dan beschadig je de lak natuurlijk sneller.

3 Als je de eerste laag niet goed laat drogen voordat je een tweede aanbrengt dan vraag je ook om problemen, omdat je de eerste nog vochtige laag afsluit, kan deze niet meer goed drogen.

4 Als je je oude nagellak weghaalt met een remover en je wast ze niet voordat je de nieuwe lak aanbrengt, heb je kans dat een deel weer oplost. (tegenwoordig verdampt de nagellak remover minder dan toen nog over aceton voor werdt gebruikt.

Tips:
-was je nagels na het gebruik van nagelremover voordat je nieuwe lak aanbrengt.

-Laat de eerste laag echt goed drogen voor je een andere aanbrengt.

-je kunt een goede base coat gebruiken (onder de nagellak) zie link:
http://www.visagiepro.nl/65-Nagels/66-Nagellak/Pupa-Nail-lasting-color-base-100.html

-Als je een top coat gebruikt, neem dan een goede bijv: http://www.visagiepro.nl/65-Nagels/66-Nagellak/Pupa-Nail-fix-and-shine-top-coat.html

Gebruik altijd een goede nagellak, Wij gebruiken zelf bijna altijd nagellak van Pupa Milano. Goedkoop is meestal duurkoop!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop nagellak van NYC up to 7 day wear nagellak kost nu bij kruitvat 2 voor 3 euro echt een aanrader. succes