In vroegere eeuwen was het een teken van rijkdom als je een blanke huid had, omdat dat een teken was dat je genoeg geld had om te zorgen dat je niet in de zon hoefde te werken. Werkende mensen/vrouwen werden bruin, rijkere niet.

De enige manier om niet te verbranden was dus gewoon uit de zon blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk hoor, wat betreft dat blanke schoonheidsideaal, alleen ongeveer 99,9% van de bevolking was arm en moest op het land werken voor de kost. Iedereen zo bruin als een okkernoot en niet al te schoon bovendien - dus geen blank velletje voor jan met de pet.

Andere antwoorden (4)

Als er geen smeermiddel was dan waarschijnlijk een parasol! (en bedekkende kleding)

Toegevoegd na 1 uur:
Niet alleen een parasol om onder te zitten maar ook kleintjes om mee te wandelen (zoals onze paraplu). Ook in het verleden werden die 'wereldwijd' gebruikt:
Al 1000 jaar voor Christus gebruikten de Egyptenaren parasols om hun farao's tegen de zon te beschermen. Dit concept werd door de Grieken en Romeinen overgenomen, en ook in India kwam je vroeger parasols als zonwering tegen. Rond 1600 na Christus kwamen de parasols in de westerse beschaving in gebruik, maar dan vooral bij de welgestelde klassen. In die tijd was een witte huid een teken dat je niet in de zon hoefde te werken. Ook op schilderijen uit die tijd zie je vaak vrouwen met een parasol lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
schaduw den ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
komkommers ,melk en yoghurt producten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het sap van de bladeren van de Aloe Vera plant, een super genezend plantje! Het trekt de brand eruit, verkoelt en werkt verzachtend. Het helpt ook heel goed tegen eczeem en elke andere soort huiduitslag. Geweldig en goedkoop.