Moet je met wonden en blaren uitkijken als je in de maas gaat zwemmen?

De maas is erg vies nu, ik heb ook een keertje buikgriep gekregen nadat ik in de maas heb gezwommen omdat ik per ongeluk water inslikte. Ik heb nu wat blaren erbij gekregen, Moet ik uitkijken als ik met blaren ga zwemmen? Het zijn geen brandblaren maar drukblaren (volgens mij heten het drukblaren, ik bedoel dus blaren die je krijgt als je bijvoorbeeld te veel zware dingen met je hand doet).
Met uitkijken bedoel ik uitkijken dat ik geen ontstekingen of iets dergelijks krijg. Ik heb ze wel allemaal ontsmet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Het lijkt mij verstandig om helemaal niet te gaan zwemmen met beschadigingen van de huid. De huid beschermt jou tegen schadelijke stoffen. Nu jouw huid beschadigd is, is de kans op infecties groot. Was je misschien van plan mee te doen met de Jan de Koele zwemtocht? Dat raad ik je zeker af. Met een beschadigde huid moet je helemaal niet gaan zwemmen, zelfs niet in een zwembad, want overal is het water besmet door andere zwemmers, dieren, planten enz. Ik heb al meer dan 30 jaar EHBO-ervaring (33 jaar om precies te zijn), dus ik hoop dat je mijn antwoord serieus neemt. Je twijfelt zelf immers ook, anders had je deze vraag niet gesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou gewoon eventjes met wat vrienden een duik gaan nemen in de maas, maar dan kijk ik nog wel, want ik heb nu 4 blaren en aardig wat wonden op mijn been

Andere antwoorden (2)

Je huid is er om je tegen het binnendringen van onder meer virussen en bacterien te beschermen. Is de huid beschadigd dan staat de deur voor deze indringers open. Als je gaat zwemmen in verontreinigd water is bijgevolg de kans op een infectie ook groter. Zo simpel is dat. Ik zou dus niet gaan zwemmen met open (blaar)plekken op mn huid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn er niet ook waterdichte pleisters verkrijgbaar?