Omdat hele jonge mensen in staat zijn om in een opwelling iets te doen. Als dat een tatoeage betreft kunnen ze er vervolgens een leven lang spijt van krijgen. Door een minimum leeftijd ervoor te stellen voorkom je dat voor een groot deel. Wat oudere mensen handelen bedachtzamer, hebben er goed over na gedacht.
Amadea
11 jaar geleden
Men denkt dat men er later spijt van zal krijgen, een tattoo is namelijk definitief en voor de rest van je leven.

Wanneer je rond je 15e een beste vriendin hebt en dan Amy Best Friends Forever op je arm laat tatoereeën kan je daar later spijt van krijgen. Evenals een draak rond je borst omdat je in een gothic fase zat. Dat willen ze voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter bescherming van kinderen.

Omdat kinderen onder de 16 jaar niet geacht worden
zelfstandig een weloverwogen beslissing te nemen die de
rest van hun leven zal beinvloeden.

Omdat kinderen onder 16 jaar geen contract mogen afsluiten, dus ook geen overeenkomst met een tatoeeerder.

Het is verboden om een tatoeage aan te brengen bij kinderen onder de 12 jaar.

Bij jongeren van 12 tot 16 jaar mag alleen een tatoeage aangebracht worden met toestemming van de ouders. Er mag geen tatoeage worden aangebracht op het hoofd, de hals, de polsen of handen. De ouders moeten aanwezig zijn bij het laten zetten van de tatoeage.
Jongeren van 16 jaar en ouder mogen zelf bepalen of ze een tatoeage laten zetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de minimumleeftijd is er omdat een tattoo een blijvend fenomeen is.
je kunt het laten zetten, maar bent er niet zomaar vanaf.
mijn jonge puber-dochter van 12 wilde dat ook: ik nam haar mee naar de tattoo-shop en ze veranderde van gedachten na het zien van het tattoo-zeten en een navelpiercing destijds.
ze nam een jaar later wel een tong-piercing die ze er met haar 19de uit liet halen.