Hoe krijg ik mijn superstijl- kort haar aan de zijkant plat in plaats van stekelig?

Hoi ik heb een probleem met mijn kapsel. Ik heb erg stijl haar en ik scheer mijn haar een keer in de 2 weken op (zijkant 1 millimeter bovenkant 4 millimeter) het marinemodel.

Nu vindt ik dat altijd heel mooi omdat vooral de zijkanten van je hoofd heel scherp te zien zijn. Nu is mijn probleem dat mijn haar heel erg stijl is en dat het na een weekje aan de zijkant erg horizontaal puntig naar de zijkant gaat en gewoon simpelweg niet mooi plat te krijgen is; hierdoor vindt ik het een beetje een vreemd gezicht omdat je voorhoofd dan veel breder lijkt.

Nu is mijn vraag of er een middel bestaat wat ervoor zorgt dat je haar wat slapper wordt dat het gewoon naar beneden gaat eventueel met een beetje gel er in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Haren groeien in eerste instantie haaksop de huid uit de haarzakjes, Pas wanneer het wat langer wordt, wint de zwaartekracht het, en gaan ze naar beneden hangen. Bij krullend haar is dit effect uiteraard minder dan met steil haar. Bond haar is dunner van draad dan dinker haar, en ligt eerder plat.

De enige manier om je haar platter tegen e hoofd te krijgen, is toch echt het nog even langer te laten groeien. Dan kun je het eventueel met gel oid nog platter tegen je hoofd plakken. Maar minimale stekeltjes, die wijzen gewoon recht naar voren en daar helpt geen modertjelief aan.

Net iets vaker dan wekelijks met de tondeuse erover dus, OF net iets langer laten (groeien), minimaal een milimeter of ...6 tot 8 schat ik, om het 'in model' te kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk.

Andere antwoorden (1)

Kort haar moet je bijhouden, je zult dus vaker moeten scheren, met een beetje gel kom je er niet, dan moet je er echt een flinke hoeveelheid in doen, dat ziet er niet mooi uit, dus het enige wat je kunt doen is,
vaker scheren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke duidelijk verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ precies!