is het slecht voor je haar om (als je eerst bruin haar hebt) het blond te verven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het in ieder geval niet zelf doen. Laat je adviseren door een goede kapper! Je eigen haarkleur past altijd het beste bij je gezicht, dus een groot verschil in haarkleur staat je waarschijnlijk helemaal niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haar verven is slecht voor je haar. Kleur maakt niet uit, het spul waarmee je het doet is - met uitzondering van henna - niet goed voor je haar. Het wordt droog en het breekt. Dan ben je weer veel geld kwijt aan allerlei rommel om het er niet als stro uit te laten zien. Nouja, het is jouw hoofd ;-))

Antwoorden (4)

Ik heb niet zo lang geleden mn haar ook geblondeerd, ik kom zelf ook van de bruine kant af. Je moet het niet te vaak doen. Als je het steeds om de week gaat doen, kan je haar dood gaan. Ik deed het ook om de week, het mislukte altijd, dus ben ik na kapper gegaan. (Moet ik binnenkort weer heen, nog niet helemaal..) Dus een tip; Laat de kapper het blonderen, die doet het zo in 2x. ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan. Is je haar bruin geverfd of van zichzelf bruin? Heb je het ooit eerder geverfd? Is dit je eigen kleur (helemaal, dus niet alleen uitgroei) kun je tot 3 (en soms 4) tinten lichter verven. Vraag dit bij je kapper, dit kun je zelf namelijk niet (goed). Is het bruin geverfd zul je het moeten blonderen, ik adviseer bij de kapper veel highlights te laten zetten, dan licht het een stuk op zonder dat het enorm beschadigd. Dit is ook vaak mooier, omdat de kleur van geblondeerd haar al snel rossig of geel wordt. Er moet dan meerdere malen geblondeerd worden voor er een andere kleur overheen kan. Met plukjes kun je alle kanten op, heb je 1 keer plukken laten zetten en vind je het nog niet licht genoeg kun je 2 weken erna best weer veel nieuwe plukken bij laten zetten. Zo wordt je haar geleidelijk aan veel lichter en het is minder schadelijk voor je haar. Ik heb zelf ooit bijna zwart haar gehad, ik was het beu en wilde blond. Ik heb toen als eerst heel veel (écht heel veel) blonde plukken laten zetten. Ik was toen sowieso al 5 tinten lichter. Het voordeel is ook dat dat er veel natuurlijker uit ziet dan compleet geblondeerd haar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik met de eerste zinnen bedoel: Verven is minder schadelijk dan blonderen, dus vandaag dat ik erbij vermeld dat je je eigen haarkleur tot max. 4 tinten kan oplichten. Het blijft slecht, maar dat is alles wat je met je haar doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ik met de eerste zinnen bedoel: Verven is minder schadelijk dan blonderen, dus vandaag dat ik erbij vermeld dat je je eigen haarkleur tot max. 4 tinten kan oplichten. Het blijft slecht, maar dat is alles wat je met je haar doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ik met de eerste zinnen bedoel: Verven is minder schadelijk dan blonderen, dus vandaag dat ik erbij vermeld dat je je eigen haarkleur tot max. 4 tinten kan oplichten. Het blijft slecht, maar dat is alles wat je met je haar doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja! Het is namelijk niet mogelijk om je haar lichter te verven. Het zal eerst moeten worden ontkleurd. Laat dit door een kapper doen. Ook het verven erna.
Haar is sowieso dood!! Het kan hooguit (nog meer)beschadigd raken. De kunst is om het gezond te laten lijken. Hier heb je goede verzorgingsproducten voor nodig. Laat je hierover inlichten. Bekijk en vergelijk ook produkten via internet. Hier zijn speciale fora voor die je niet een merk aan proberen te smeren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Verf bedekt je haar. Alle verven die beweren het haar lichter te maken, houd er rekening mee dat hier blondeersel inzit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij geblondeerd haar is wel te zin dat het kapot gaat. maar als je het niet te vaak doet kan je haar er wel tgen aan