Kan ik mijn rode baard bruin verven zonder dat er iets van verf op mijn huid achter blijft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
MissBiggie
11 jaar geleden
Ik verf mijn haar al jaren en heb nog nooit met "verfvlekken" in mijn gezicht gelopen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Just for men, pakt alleen op de grijze haren.

Antwoorden (2)

Verfvlekken zijn geen punt, die kun je tijdens het intrekken van de verf al met een vochtig washandje van je gezicht halen, vergeet je stukjes, dan kan je als dat met het washandje niet lukt, met wat scrub het weghalen.
Maar rood haar verven is niet zo makkelijk, De kleur haar die je nu hebt (rood) mengt met de kleur die je erin zet, je zult dus een rode gloed houden, tenzij je heel donker kleurt, maar dat zal de bedoeling ook niet zijn, ga zeker de eerste keer naar de kapper, let goed op welke kleur hij/zij gebruikt en blijf het daarna met een thuiskleuring in die kleur bijhouden, 1 keer wat meer kosten, maar wel het gewenste resultaat.

Toegevoegd na 22 uur:
Je moet je haar kleuren vergelijken met het tekenen op papier, op een wit papier is blauw echt blauw, op een rood papier is dat al heel anders, de basis waar je op gaat verven bepaald voor een groot deel het resultaat. Wel een grote overgang van rossig naar bruin, past dat wel bij je huid en de kleur van je wenkbrauwen? Twijfel je, er zijn ook haarkleuringen, die je na 4 tot 6 keer wassen eruit wast, ideaal om een kleur te testen. Geen zin om je baardhaar daarna zo vaak te wassen, doe dan anti-roos shampoo op het droge haar, laat dit 10 minuten intrekken en spoel het daarna uit, dit mag je meerdere keren herhalen, maar anti-roos shampoo op deze manier gebruikt, zorgt ervoor dat de kleur sneller slijt en dus sneller verdwenen is, dit werkt ook bij kleuringen die langer blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit kan. Het beste is om je haren met een kleine (haarverf)kwast in te strijken. Doe uiteraard zo nauwkeurig mogelijk.
In de verf zelf zit ook een oplosmiddel voor verf. Als het zijn tijd heeft ingetrokken je haren natmaken maar niet direct gaan spoelen. Eerst een paar minuutjes wasbewegingen maken en dan pas uitspoelen tot het water helder is. Je zal zien dat er geen verfresten zijn achtergebleven.