Wat kan ik het beste smeren tegen schimmel nagels?

Schimmelnagel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met smeren kun je niks bereiken.Beste oplossing is medicijn gebruiken.Alleen deze medicijn wordt niet opgeschrijven door huisartsen omdat ze te duur is.Na 10 jaar behandeling, allerlei smeer middelen,medicijnen niet geholpen.Door een advies van buitenlandse arts ik heb deze medicijnen gekocht ( zelf gebetaald) na 1-1,5 maand was over en bijna 8 jaar ik heb geen last meer.Naam van die medicijn weet ik niet meer maar je kan aan je huisarts vragen over deze medicijn.Je weet iedere geval er is wel een oplossing.Het is me 180€ gekost ( medicijn voor 3 maanden).Nog een ding, deze ziekte geen nagel ziekte.Dat is een long ziekte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Longziekte? Ik snap het niet helemaal, maar goed. Naast alle onderstaande goede antwoorden wou ik nog een tip meegeven: Was je sokken op 60 graden (of hoger) vaak wordt er op een lagere temperatuur gewassen, maar die schimmeltjes gaan ook in je sokken zitten, en gaan ze niet dood als je maar op 40 graden wast. Het zou zonde zijn als je eindelijk van je schimmelnagel af bent en binnen een paar weken heb je het weer terug omdat de schimmel nog in je sokken zat...
Cryofiel
11 jaar geleden
Smeren helpt wel degelijk, maar je moet inderdaad heel, heel lang blijven smeren, en dat mag je geen dag vergeten. DAT is de reden dat vaak wordt beweerd dat "smeren niet helpt": smeren helpt wel, maar veel mensen vergeten het wel eens of houden het niet vol. Huisartsen kennen de medicijnen wel degelijk. In principe zelfs beter dan smeersels. Deze medicijnen worden echter liever niet voorgeschreven. Dat heeft niets met de prijs te maken, maar met de bijwerkingen. De keuze is vaak: ofwel een medicijn dat prima werkt maar dat ook bijwerkingen heeft, ofwel een smeersel dat minder snel werkt maar ook nauwelijks bijwerkingen heeft. Dan valt de keuze al snel op het smeersel. Een longziekte is het in ieder geval NIET. -- De tip om ook je sokken en schoenen, en zelfs je beddengoed, te behandelen, is wel een goede. Daar gaan inderdaad ook schimmelsporen inzitten.

Het beste antwoord

Wat wel goed werkt is tea tree olie.
Een podoloog heeft het me zelfs aanbevolen, hij vertelde me dat tea tree olie schimmels, bacteriën en virussen bestrijd.

De behandeling werkt als volgt:
Je vijlt je nagel een keer per week met een kartonnen vijl, daarna elke dag een of twee druppeltje tea tree olie op een wattenstaafje doen en dit goed over de nagel wrijven ook de nagelriemen niet vergeten en probeer ook zoveel mogelijk onder de nagel aan te brengen. Dit doe je 4 weken lang elke dag. Je ziet na 4 weken al enig resultaat.
Je nagel moet er natuurlijk nog wel uitgroeien, dat duurt het langste. Bij mij is de nagel er bijna uitgegroeid, ik had nooit verwacht dat dit zo goed zou werken. Dit is echt een wondermiddel!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit adviseerde onze huisarts mijn dochter ook. Er bestaan ook medicijnen tegen schimmelnagels, maar die kunnen de lever aantasten. Dit is dus effectief, en een stuk gezonder!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 van een verklaard voorstander van theeboomolie!

Andere antwoorden (3)

Elk antischimmelmiddel. Welke je gebruikt maakt niet zo veel uit. Het belangrijkste is dat je het heel lang en heel trouw blijft doen, want de schimmel is pas weg als de hele nagel schimmelvrij is uitgegroeid, en dat kan bij een teennagel wel negen maanden tot een jaar duren. Zolang zit je er dus aan vast........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm dat is niet zo fijn' bij mij is het echt in een begin stadium! Moet ik nu al wel beginnen met smeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, juist. Hoe eerder je begint hoe beter. Dan kan tenminste de hele nagel nog niet beschadigen / lelijk worden. En ja, het is gewoon klote. Door die schimmel groeit namelijk je nagel - die toch al niet zo snel groeit - ook nog eens extra langzaam.
Mijn vader is zijn schimmel teennagel momenteel te lijf aan het gaan met natuurazijn.
Een goedkope oplossing die duidelijk resultaat heeft.

Verder sluit ik me aan bij Marleen: Je bent er niet in een paar weekjes smeren vanaf, het duurt wel een paar maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even langs de huisarts. Die kan pillen en een smeerseltje voorschrijven. Het vraagt wel doorzettingsvermogen! Ben zelf al bijna 6 maanden bezig (2x per dag smeren) maar er zit verandering in.