Wat is beter voor piercing bovenin oor: piercen of schieten?

Ik heb een aantal jaar geleden een piercing bovenin mijn oor laten piercen, het piercen zelf deed geen zeer maar ik heb 2 jaar rondgelopen met een ontzettende pijn in het bovenoor, slapeloze nachten en veel ontstekingen. Uiteindelijk moest het operatief verwijdert worden door de grote bobbel die om de piercing heen is gegroeit.

Laatst hoorde ik dat het piercen in het bovenoor toch weer achterhaalt is en dan schieten beter is. Mijn stiefzusje heeft laatst zo'n piercing laten schieten bovenin het oor en heeft na 2 dagen een beetje pijn nergens meer last van.

Wat is nu beter? Schieten of piercen? Ik zou het namelijk wel weer leuk vinden om zo'n piercing te hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb het ooit gevraagd bij een juwelier, en heb het meerdere keren bij de piercingshop gehoord: Ze mogen niet meer schieten.
Een piercing moét gepierced worden, en een gewone oorbel het liefst ook. Dit is omdat met schieten bepaalde zenuwtjes en het kraakbeen in je oor stuk kunnen gaan.
Met piercen kunnen ze beter richten. Dat jouw oor ontstoken is geraakt, kan ook zijn omdat je lichaam het metaal afstoot, dat wil het niet helen en gaat het inderdaad ontsteken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

toevallig wilde mijn dochter laatst een oorbel boven in haar oor en tot onze verbazing krijgen wij te horen dat volgens de ggd niet meer geschoten mag worden door kraakbeen. Dus enige optie was piercen.. zie anders richtlijnen piercen ggd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Piercen is en blijft de beste optie. Als je je zorgen maakt dan moet je met de piercer overleggen of je wel een piercing moet nemen. Een goede piercer geeft hier advies over en zegt ook wanneer het niet verstandig is.
Als je dit niet zeker weet, doe het dan niet!!