Wordt de talg productie vermindert na je 16e?

Ik weet dat je vooral in je pubertijd veel puisten etc. Krijgt maar is dit dan na je 16e weer over of krijg je nog steeds puisten maar vermindering ervan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Bijv. Rond mijn 12e was ik echt puist en talg vrij gewoon , krijg ik na de pubertijd zo n huidje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag omdat ik het niet zal weten.. maar.. ik had een halfjaar geleden ook last van een vette huid en veel puistjes, ik gebruik nu benzoylperoxide 50 mg/g hydrogel en dat heeft mijn puistjes en talg productie flink verminderd. Ik heb denk ik wel voor 200 euro aan huid producten gekocht omdat ik er zo klaar mee was. Ik gebruik deze gel nou ongeveer een halfjaar en ik ben er heel blij mee. Ik moet wel zeggen dat dit niet 'zomaar' een crempje is. Het is opzich wel heftig spel. Je moet er ook mee uit kijken dat het niet op je kleding komt omdat het kan verbleken. Deze gel is gewoon te verkrijgen zonder recept bij de apotheek. Het kost ongeveer 2.95. Ik zeg niet dat je dit moét kopen, maar het is altijd het proberen waard.

Het beste antwoord

Nee, de talg aanmaak verminderd pas na het 40ste levensjaar, talg is ook belangrijk voor de huid, het heeft een beschermende functie tegen schimmels en bacterien,
zorgt dat het vocht in de huid blijft en zorgt voor de typische geur van de huid.
In de meeste gevallen wordt je acne rond je 18de minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

sommige mensen hebben ze nooit en er zijn mensen die er jarenlang erge last van hebben: jeugdpuistjes !

bij de een is het na het puberen over, bij de ander kan het doorgaan en dan noemen we het acné.
als je er later nog last van hebt, kan je naar de huidarts gaan en om medicijnen vragen. ikzelf heb hormonale pillen gekregen, heel fijn om er na járen van af te zijn.

houdt moed, ooit is deze vervelende tijd voorbij!