Kan je onbehandelde brandwonden alsnog genezen?

Zo ja, hoe?

Kan dat met bepaalde zalfjes of medicamenteus?

Via laserstralen of operatief?

Een kameraad heeft zijn lage rug met een kersenpittenkussen (onopmerkelijk) lichtjes beschadigd, dat is nu al 3 maanden geleden maar hij merkte het pas een week later, hij heeft in die 3 maanden er verder niks op gedaan of gesmeerd maar er is een iets wat donkere plek te zien op zijn rug en vraagt zich af of daar nog iets aan te doen is en of het op termijn nog zal verdwijnen?

Alle mogelijke tips en adviezen zijn welkom...

Dank bij voorbaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wonden zijn allang genezen, als die er al waren, dat gaat vanzelf.
Wat overblijft zijn littekens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey nelly3, yep dat bedoel ik sorry, is er een mogelijkheid om die littekens weg te krijgen?

Het beste antwoord

De pigmentatie (donkere vlek) zal waarschijnlijk vanzelf verdwijnen. Ik begrijp tenminste uit je verhaal dat het om een lichte verbranding gaat.
Het is een reactie op de huidbeschadiging. Hoe meer pigment een huid heeft (dus als je een donkerder type bent, hoe donkereder de vlek kan zijn.
Dat verdwijnen duurt vaker wel een hele tijd.

Je ziet dat ook bij randwonden na het aanraken van een strijkijzer.

Voorlopig, maar dat speelt nu niet zo, niet met de plek in de zon. Kan nog meer pigment onstaan.

Zie hieronderin link hou het genoemd wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, laat, hoop typefouten ;-)
Essentie is wel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaat een zalf tegen brandwonden (= flamigel) ofwel eens naar de dokter ermee gaan, die weet dikwijls een betere raad.