helpt droogshampoo om je haarwasdagen af te bouwen?

Volgens mijn vriendin helpt het om, - als je vet haar hebt - je haar een week niet te wassen. maar mag ik in die week wel droogshampoo gebruiken? of helpt het dan niet meer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me echt af of dit zo is: dat je juist vet haar krijgt van vaak wassen. Kijk eens op de site van jetske ultee (dermatologe). Zij heeft er een blog over geschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet waar !! Ik hoor graag of je vette haar over is na het niet wassen (dagelijks ) was je haar met een zachte shampoo ph neutraal , gebruik lauw water en masseer niet te veel . Droog shampoo is prima als tussen door , maar een vette hoofdhuid is een broei nest van allerlei irriterende mechanismen , wassen is de enige remedie :( transpiratie geur houd ook niet op door geen deo te gebruiken . Hooguit normaliseert het ! Vroeger gebruikte men ook geen deo . Je ruikt gewoon conform de huidige hygiëne normen . Vet haar ook ! Alleen ruik je het zelf niet zo . Eet gezond , sport , genoeg buiten lucht , zoek de zon op :) en een stoom bad of sauna is ook prima werkt wel reinigend maar is ook irriterend dus met mate .

Antwoorden (1)

Ja, als je de hele week niet af kunt wachten, kun je je haar intussen behandelen met droogshampoo. Dat stimuleert je hoofdhuid niet zoals gewoon wassen, zodat je haar niet weer binnen mum van tijd vet is.
En inderdaad ; als je eenmaal gewend bent niet meer elke dag je haar te wassen, is eens per week - met een NORMALE shampoo, en niet een voor vet haar - ruim voldoende.