Hoe krijg ik weer krullen aan de achterkant van mijn haar?

Hallo,

Van mezelf heb ik dik krullend haar. Ik heb altijd gel nodig om een mooi resultaat te krijgen van mijn krullen. Aan de voorkant is mijn haar wel mooi krullend, alleen achterkant van mijn haar is het droog en minder of bijna niet krullend. Het ziet er kroezig en droog uit. Hoe krijg ik weer die mooie krullen op de achterkant van mijn haar terug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (1)

Zorg voor en goede verzorging. Goede shampoo en altijd een conditioner ( liefst een die niet verzwaard)
Spoel de conditioner altijd grondig uit je hele haar met warm water( kijk ook op lang haar wassen)
Gebruik een goede versteviging in handdoek droog haar.
Droog je haren voorzichtig met een diffuser op je fohn. O laat het aan de luchtdrogen.
Wanneer het droog is laat het met rust. Niet meer kammen of borstelen
Wanneer het droog is en het krult minder. Spuit met een plantespuit in de lucht en loop een paar keer door de nevel.
Loop door de mist of miezer-regen, door de hoge luchtvochtigheid krijg je ook vaak meer krul.
Soms wil met nat haar naar bed gaan ook helpen.
Truckjes voor nog meer krul

Met bijna droog haar ondersteboven hangen en lak in spuiten.
Na het wassen glad borstelen. mousse in het haar en krullen terug duwen met je handen. evt diffuser of natuurlijk opdrogen.
Haar met mousse plukjes om je vinger draaien en natuurlijk oplaten drogen.
Goede verzorging

Dit is heel belangrijkmaar altijd moeilijk. Er zijn 4 types krullend haar.

haar met keratine tekort ( vaak dunner, slapper,rekt heel ver uit en/of pluizig)
haar met vocht tekort ( vaak stug, klitterig, bijna geen rek en pluizig)
haar zonder keratine tekort en zonder vocht tekort ( perfect haar, zit altijd goed, ik wou dat ik dat had).
haar met keratine en vocht tekort ( Afrikaans haar, kroes krulletjes, is vaak heel kwetsbaar)

Je verzorging moet gericht zij op jouw type haar. Gebruik je verkeerde verzorging kan je haar minder krullen en droger of juist slapper worden. Hieronder enkele voorbeelden van redelijke tot heel goede verzorgende producten. die passen bij de verschillende type haar.