hoe kom ik van prikkels/pijn onder me oksels af?

Ik heb altijd erg veel last van zweetvlekken, dus toen deed in Odrex extra dry op, op het begin hielp het heel goed, ik had geen zweetvlekken meer en me oksel waren altijd droog. Maar na 2 dagen begon het heel erg te branden en prikkelen. Vooral bij wrijving en als ik me armen in de lucht steek. Het schuurt ook.
Wat kan ik hier tegen doen? En duurt dit nog lang?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De okselhuid is erg gevoelig en het is dus belangrijk dat je de oksels behandelt volgens het voorschrift op het flesje. Ook is het belangrijk dat je de oksels voor het aanbrengen heel goed wast met water en zeep en goed droogmaakt. Wat je vooral niet moet doen is hard wrijven.

Je kunt nu het beste even niets doen zodat de huid tot rust komt. Wel kun je wat talkpoeder aanbrengen en wanneer de huid dan weer tot rust is gekomen kun je proberen weer voorzichtig te beginnen en dan niet elke dag maar om de dag voordat je gaat slapen en dus deppen en niet wrijven.

Mocht de huid geïrriteerd blijven dan kun je beter even naar de huisarts gaan want misschien ben je dan allergisch voor dit middel. En dan moet je iets anders proberen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De werking van Odorex dry houdt 3 tot 5 dagen aan, de irritatie die jij hiervan ondervindt, kan dus nog 3 dagen duren. Het beste kun je je apotheker om advies vragen wat te doen, wil of kun je dit niet, dan zou je Nestosyl kunnen proberen.
De werkzame bestanddelen in Nestosyl zijn pramocaïne en zinkoxide.
Pramocaïne is een verdovend medicijn. Zinkoxide beschermt de huid en werkt licht indrogend, jeukstillend en verkoelend.
Deze combinatie wordt gebruikt bij jeuk, zoals door insectenbeten, en bij kleine wonden, zoals oppervlakkige schaaf- en snijwonden.
Pramocaïne maakt de huid gevoelloos waardoor u jeuk en pijn minder voelt. Zinkoxide heeft een verkoelend en jeukstillend effect.
De werking treedt binnen een kwartier in.
Nestosyl is te koop bij apotheek en drogisterij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ceeve
11 jaar geleden
Ik geef toch eerder de voorkeur aan het advies van de huisarts ipv de apotheker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De apotheker heeft voldoende kennis van de stoffen die de irritatie veroorzaken en wat daar tegen te doen, natuurlijk kan de huisarts beter bepalen wat te doen in zo'n geval, maar in het weekend werkt alleen de weekendarts, die bedoeld is voor spoedeisende gevallen, in dit geval kan de apotheker je helpen, dus moet je daar gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een huisarts weet van alles een beetje maar een apotheker weet hierover heel veel. Vergelijk met een tandarts, je gaat ook niet met tandproblemen naar je huisarts.