hoe kun je je haar dip dyen zonder haarverf?

Ik heb blond haar en ik wil mn haar graag in een leuk kleurtje dip dyen, maar mn moeder vind het niet zo geweldig dus wil ik geen verf ofzo gebruiken.
Is er ook een manier die er snel uitgaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Uitwasbare dip dye kun je aanbrengen met krijt. Er bestaat speciale haarkrijt, dit breng je aan bij blond haar op droog haar, terwijl het op donker haar aangebracht moet worden op nat haar, omdat blond haar poreuzer is dan donker haar, waardoor je als je je blonde haar nat zou maken, het krijt toch in je haar kan trekken, waardoor je na het wassen een gekleurde gloed in je haar over kan houden. Hou je dus goed aan de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Dit is bij verschillende webshops te bestellen, maar ook bij warenhuizen en winkels voor kappersbenodigdheden verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je haar kleuren gaat praktisch alleen met verf.
Als je donkerblond of donkerder haar dan dat hebt en je wil het lichter hebben is het een optie om limoen of citroen sap in je haar te smeren en dan in de zon te gaan zitten. Het nadeel is alleen dat je niet zeker bent van het effect en dat je waarschijnlijk niet alle plukjes waarvan je het zou willen lichter hebt.
Ik zou dus gewoon verf kopen of het laten verven bij de kapper, dat laatste is wel het beste omdat zij werken met goed en professioneel spul en weten wat ze doen.
Voor het 'zelf doen' kun je ook verf zonder ammoniak erin kopen, wat minder 'schadelijk' is voor je haar, of bijvoorbeeld uitwasbare verf. Naar keuze kun je bijvoorbeeld een halen die 10 wasbeurten blijft zitten, of zelfs 100.