Werken shampoo's tegen haaruitval alleen bij erfelijke haaruitval?

Ik heb shampoo gekocht om haaruitval te voorkomen,maar nu zie dat op de fles staat dat het helpt bij erfelijke haaruitval.
Bij mij is het door ondervoeding en tekorten door anorexia,dus het is geen erfelijke haaruitval.
Het is al een stuk minder maar af en toe heb ik toch haarverlies,en dat wil ik verder voorkomen.
Maar zou dus het kunnen dat het bij mij niet werkt vraag ik me af.

En er is verschil tussen shampoo voor mannen en vrouwen,want ik heb Alpecin gekocht en nu zie ik dat het vooral door mannen gebruikt word.
Ik hoop dat iemand het weet!

Toegevoegd na 7 minuten:
En er is verschil moet zijn : is er verschil tussen shampoo voor mannen en vrouwen?
Dat wil ik ook weten,of dat wat uitmaakt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Bij andere oorzaken van haaruitval zoals stress en ongezonde voeding helpt een shampoo tegen haaruitval beter. Je haar en hoofdhuid zijn namelijk ongezond waardoor de haren uitvallen. Met de juiste shampoo kan je je haren weer gezond krijgen en de haargroei bevorderen. Belangrijk is wel om er erg in te hebben dat een shampoo geen wondermiddel is. Door je levensstijl aan te pakken of uit te zoeken waar de stress vandaan komt zal je zien dat je haarbos zichzelf vanzelf weer zal herstellen. Een shampoo kan je hier echter wel bij helpen.

Wanneer je een shampoo tegen haaruitval zoekt, dan is het belangrijk om te weten waardoor je last hebt van haaruitval. Vraag bijvoorbeeld raad bij de dokter, kapper of dermatoloog.
Het belangrijkste van een shampoo tegen haaruitval is dat deze op de haarwortels en hoofdhuid inwerkt. Het probleem moet namelijk bij de bodem worden aangepakt. Verder is het belangrijk dat een shampoo tegen haaruitval vitamines bevat om je haar gezond te houden en haargroei te stimuleren.
Onderstaande shampoos zijn allemaal shampoos die prima gebruikt kunnen worden tegen haaruitval. Het is moeilijk om te zeggen wat nu echt de beste shampoo is tegen haaruitval, omdat dit voor iedereen persoonlijk is. Onderstaande shampoos krijgen het meeste positieve reacties. Ben je niet tevreden met je shampoo tegen haaruitval, probeer dan eens een andere.

Vichy Dercos
Actigener
Vitakruid Silica hair shampoo
Bioscalin haarshampoo
Hairgro active shampoo

Er zijn ook speciale vitamines voor het hoofdhaar verkrijgbaar in de apotheek,gezien je ondervoeding kunnen die mogelijks ook helpen.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord
Ik ga zeker die vitamines halen bij de apotheek,ik wist niet er speciale vitamines bestaan voor je hoofdhaar.
Ik slik wel vitamine B,dat is ook belangrijk voor gezond haar.
In principe helpt geen enkele shampoo tegen haaruitval, maar de fabrikanten verdienen schatten door de onzekerheid van de mensen. Niemand wil kaal zijn of worden, maar nog steeds is er geen uitwendig middeltje voor; over het algemeen is het een hormonale kwestie die- helaas- ook niet met hormoonpreparaten werkt. Maar hoop doet leven dus tast menigeen diep in zijn portemonnee voor een beetje uitzicht op verbetering. Alle verhalen van de fabrikanten zijn dus mooi maar verhullen de werkelijkheid; er werkt eigenlijk niets behalve de hoop op een betere toekomst.

Toegevoegd na 15 minuten:
Bij anorexia en andere ziektes is de enige hoop, dat de ziekte over gaan of sterk vermindert. In dat geval is er een medische reden voor de uitval ( net als na chemo). Dan kan er daarna wel degelijk weer een mooie haarbos ( en betere nagels) verschijnen, al kost dat een hoop tijd. Gebruik dan ondertussen een veilige zachte shampoo. Zelf zweer ik bij de kastanjeshampoo van Weleda bij de biowinkel, en nooit meer dan 2x per week wassen. Zo irriteert het de hoofdhuid niet.
Alpecin werkt niet, al zijn de reclames geweldig: caffeine heeft geen enkele invloed op haargroei. Ze richten dat op mannen omdat die met hun testosteron makkelijk haar verliezen, dat hebben vrouwen veel minder, Dus richten de reclames zich op de grootste markt: kalende kerels. Maar dat middeltje doet echt niets.Staat vast..
Voor jou is het van belang verstandig te eten, zo goed als je kunt opbrengen. Voor jou gaat het er om een goede conditie op te bouwen en de rest komt vanzelf. Overigens is het normaal dat je ook haar verliest, doen we allemaal, komt ook weer goed.