Wat zijn stoppeltjes precies?

Volgens mij krijg je dat toch vaak na het scheren? kan er iemand duidelijk uit leggen wat stoppeltjes nu precies zijn en hoe ze komen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Stoppeltjes ontstaan door scheren, ontharen met ontharingscreme of knippen. Je moet een haar voorstellen als een grasspriet, een grasspriet heeft een punt, met scheren of knippen haal je die punt weg, dan krijg je een botte spriet, zo ontstaat een stoppel bij een haar. Bij epileren, ontharingscreme of harsen krijg je deze niet (als het goed gebeurd), omdat de haar dan in zijn oorspronkelijke vorm terug groeit.

Toegevoegd na 9 minuten:
Dit is ook de reden waarom haar dat geschoren is, vaak dikker en donkerder lijkt, dat komt omdat het dunne uiteinde ontbreekt, waardoor je een dikkere haar ziet, en door het dikker lijkende haar, oogt het donkerder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zijn hele korte puntjes van het haartje dat op die plek groeit.