Hoe droog je kryoliet schmink?

Ik heb thuis VD kryolan schmink, met een poederdoos erbij.
Maar nu is het al een tijd geleden dat ik iemand geschminkt heb.
Hoe zorg ik dat die schmink hard wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Je hebt 2 soorten schmink, op waterbasis en op vetbasis. De schmink op waterbasis droogt doordat het vocht erin verdampt door de warmte van je huid, dit gebeurd bij zowel oude als net gekochte schmink. Als deze niet meer droogt, dan zal de schmink niet goed meer zijn denk ik, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
De schmink op vetbasis hoort niet te drogen, dat blijft vettig, dat is bedoeld om verfijnder mee te kunnen werken. Je kunt dit vervagen, kleuren over laten lopen, realistische afbeeldingen, of gezichtsuitdrukkingen mee creëren.
Schmink op waterbasis is hard in het doosje en moet gemengd worden met water om aan te brengen, dit wordt meestal voor kinderen schminken gebruikt.
Schmink op vetbasis, is smeuïg in het doosje en kun je direct aanbrengen, met je vingers, kwast of sponsje, dit wordt meestal voor professionele doeleinden gebruikt, maar ook bij (amateur) theater en toneel.
Vetschmink die droog of korrelig wordt tijdens, voor of na gebruik is niet goed meer, en dient te worden weggegooid.
Het ligt er dus aan wat voor schmink je gebruikt hebt, of deze moet drogen. Als hij niet droogt, dan denk ik dat je schmink op basis van vet hebt, welke niet hoort te drogen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De poeder is bedoeld om vetschmink te matteren, wat nog meer bevestigd dat dit om vetschmink gaat.
Dit geldt voor alle merken schmink.