Hoe krijg ik lakverf uit mijn haar?

Afgelopen week heb ik de balken in mijn kamer gelakt. Ik ben helaas niet de handigste en ben meerdere keren met mijn hoofd tegen een van de balken aangelopen. Met als gevolg dat ik grijze lak in mijn haar heb. Dit ziet er natuurlijk niet heel charmant uit op donkerbruin haar.
Hoe krijg ik deze lak uit m'n haar? Het was lak op terpentine basis maar ik durf eigenlijk niet zo maar terpentine op m'n haar te smeren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Eerst je haar borstelen of kammen met een grove kam, zodat de klitten eruit zijn en vervolgens met een fijne kam. Dan kam je het er beetje bij beetje uit. Je moet wel geduld hebben. En.. de volgende keer een pet op!

Toegevoegd na 4 uur:
Ik heb iets gevonden, waar je misschien iets aan hebt.

Voor verven op basis van olie gebruikt u olijfolie (grote kanss dat dit ook werkt met verf op terpentine basis). Doe de olijfolie op de verfspatten en verwijder de verf zachtjes met een kam met fijne tanden. Is de verf opgedroogd of zijn de vlekken groter, dan moet u misschien méér olie opdoen; doe daarna folie rond het haar en laat die daar enkele uurtjes zitten. Eens de verf losgekomen is (en het haar doordrongen is van de olie) kunt u de verf beginnen te verwijderen met een fijne kam. Daarna wast u uw haar met uw lievelingsshampoo en herhaalt u dit indien nodig om uw haar opnieuw in evenwicht te brengen. Bovendien is olijfolie enorm goed om het haar te conditioneren.

Probeer het eens.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik al geprobeerd, heb m'n haar ook al meerdere keren gewassen en het lijkt er wel ingetrokken te zijn!

Andere antwoorden (1)

probeer het eens met groene zeep, even in laten trekken. Helpt het niet dan vertel je iedereen dat het de nieuwste modetrend is om grijze plukjes in je haar te hebben
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weer een ongemotiveerde min, die niet gemeend is. + leuk, nieuwe trend, grijze plukjes :) Plus.