Lijk je ouder of jonger zonder make-up?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt eraan hoeveel je make-up opdoet. En zonder make-up ligt het aan hoe je er uit ziet

Het beste antwoord

Hangt ervan af hoe je je make-up opdoet. Sommige jongeren doen dat op voor er gewoon mooi uit te zien. Maar ook gewoon voor er mooi ui te zien.
Ouder.
En meestal gebruiken ze zwart. Dat is meestal de kleur die nu gebruikt wordt.
Naturel make-up zie je er meestal jonger uit. Doe ook niet TE VEEL make-up op. Want dan is het niet meer mooi.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry 2 keer 'mooi' gezegd

Andere antwoorden (4)

Dat is verschillend. Meisjes van 15 - 16 jaar maken zich zo op dat ze ouder lijken en vrouwen van, laten we zeggen, boven de 30, maken zich zo op dat ze jonger lijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat ouder en jonger lijken is natuurlijk ten opzichte van ZONDER make up.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus kun je zeggen dat als je 16 bent je ouder lijkt met make up?
jc54
10 jaar geleden
Hoeft ook weer niet per sé, Ook een meisje van 16 kán zich zo opmaken dat ze jonger lijkt.
Make up maakt je wat volwassener, maar dat is wat ik vind.

Ligt er ook aan hoeveel je op doet.

Ik doe alleen me wenkbrauwen, mascara en soms een beetje poeder straalt iets volwassener uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm okee, ik vind zelf ook dat men ouder lijkt met make up. Zelf doe ik mascara, eyeliner en oogpotlood op en daarnaast maak ik m'n wenkbrauwen op. Alleen vandaag werd ik zonder make up 2 jaar ouder geschat...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, als je een kind bent, dan kan make-up wat volwassener doen lijken. Ha ha, ik doe juist make-up op om jonger en frisser te lijken.......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is waar. Ik ben nu 25 en make up laat me wel wat volwassener eruit zien. Maar met of zonder make up vragen ze altijd om me ID ;). Misschien goed voor later hihi
Veel hangt natuurlijk af van je huid. En kennelijk een genetische achtergrond.
Zonder make-up bijvoorbeeld zijn er ook verschillen in het al dan niet ouder lijken.
Zelf heb ik nooit make-up gebruikt, en 'men' vindt mij er steevast jong uit zien. Weinig rimpels, gladde huid. Met 63 jaar.
Volgens de bedrijfsarts zou dat genetisch bepaald zijn.

Aan de andere kant kom je soms mensen tegen met zo'n vreselijke make-up huid: één en al strakke rimpels, echt drama.
Ik ga voor géén make-up, maar kennelijk heb ik gemakkelijk praten.
Of ik ben tevreden met wie ik ben. :)

Wat ik wél weet is dat ik héél veel geld bespaard heb door gewoon mijn eigen gezicht te laten zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak met lichte tinten lijk je jonger. Als je wat serieuzere make-up aanbrengt, mar weinig glitterge deeltjes en donkere tinten gebruikt, kun je je ouder voordoen. Ook je haar je houding je kleding speelt een grote rol.