Ik heb best wat eelt onder mijn voeten. Nu ga ik vanavond hoge hakken dragen, is het slim om mijn eelt te laten zitten of juist niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had helaas geen tijd meer om de antwoorden te lezen (en daarna eventueel het eelt te verwijderen) dus heb ik het maar laten zitten. Ik ging ervan uit dat het het beste was om het eelt te laten zitten omdat het toch wel als een beschermlaagje werkt en ik geen last heb van mijn eelt (behalve dat het schuurt in mijn panty maar dat is een heel ander probleem). Of het enig verschil heeft gemaakt weet ik niet. Mijn voeten deden wel ongelooflijk veel pijn maar ik ben er zeker van dat dit niets te maken had met het eelt. Mogelijk deed het meer pijn als ik het eelt verwijderd had, maar dat zal ik nooit weten. Gelukkig hoef ik de schoenen nu nooit meer aan en had ik mijn sneakers bij me zodat ik toch nog een leuke avond heb gehad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, en ik had dichte pumps aan dus het eelt was sowieso niet zichtbaar.

Antwoorden (4)

Aangezien je vanavond al op je hoge hakken gaat lopen kan je het beter laten zitten. Als je eelt weghaalt kunnen je voeten wat gevoelig zijn en kan je er last van krijgen als je vervolgens ook nog eens op hakken gaat lopen.

Eelt is een soort beschermlaag, als je die weghaalt moet de huid die er onder zit nog even wennen aan alles waar hij aan blootgesteld wordt, hakken kunnen dan wat heftig zijn.
Wel kan je even met een puimsteen over je voet gaan zodat het ergste weg is en je voeten net wat gladder zijn. Maar gebruik dat dan meer als een scrub voor je eelt dan dat je het echt verwijdert! Dus vandaag geen eeltsokken meer gebruiken of je eelt wegsnijden, dat kan je dan beter doen als je wat verder van te voren weet dat je hakken gaat dragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Nu niet meer weghalen, zeker niet als je niet gewend bent op hakken te lopen. Na vanavond is het prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het niet eens met jouw antwoord. Het klopt niet.
"Eelt is een beschermlaag." Eelt is een teken dat je iets moet doen. Als het een beschermlaag zou zijn, zouden mensen dit niet met puimsteen verwijderen of naar de pedicure gaan om voor verwijdering te betalen. Het verbaast me @LimaWhiskey dat jij het nodig vindt bij ieder antwoord commentaar te schrijven. Ik heb dat al meerdere keren bij andere vragen opgemerkt bij o.a. mijn antwoorden. Het is niet erg als je het er niet mee eens bent, dat is een kwestie van een andere kijk op de zaken hebben of misschien een mate van ervaring ergens mee hebben. Echt prettig is het echter niet te noemen.
Je doet me denken aan iemand en dat is niet onverdeeld positief.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eelt is wel een beschermlaag, daarom hebben mensen die meer op blote voeten lopen of meer ruw handenwerk doen een grotere eeltlaag, en hebben ze daardoor ook minder last van hun voeten op scherpe stenen of van zere handen door ruwe materialen. Dat ik veel reageer is waar. Maar let er dan ook op dat ik 9 van de 10 keer zeg dat het een goed antwoord is. Ik probeer dan de vragensteller te helpen door bij een antwoord een aanvulling te geven.
Dat ik jou daardoor aan iemand doe denken is geheel wederzijds.
Verstandig zou zijn om het eelt te verwijderen en je voeten goed in te smeren, nu dus...en straks weer.

Ik weet niet waarom je denkt dat het slim zou zijn om [veel] eelt te laten zitten. Het is mooier zonder eelt, eelt is een rot gezicht, ziet er onverzorgd uit en als het echt veel is kun je daardoor last van je voeten krijgen, het gaat pijn doen.

Antwoord

Nu even een voetenbadje, het eelt verwijderen en vervolgens goed insmeren, dan zien je voeten er in je hoge hakken mooi uit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is trouwens beter om het wekelijks bij te houden als je dat zelf kunt,
wees wel voorzichtig met scherpe hulpmiddelen, puimsteen moet genoeg zijn om het te verwijderen.
Ik ga iedere maand naar de pedicure en geloof me dat is goed besteed geld.

Toegevoegd na 1 dag:
Anderen willen dat je het eelt laat zitten, maar dat is niet juist!
men zegt "Eelt is een beschermlaag."

Dat klopt niet.

Eelt is een teken dat je iets moet doen. Als het een beschermlaag zou zijn, zouden mensen dit niet met puimsteen verwijderen of naar de pedicure gaan om voor verwijdering te betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat als je je eelt niet vaak verwijderd, dit niet echt een goede tip is. De voeten zien er inderdaad mooier uit zonder eelt, maar na een voetenbadje en behandeling zijn je voeten weker en kan je er heel wat last van krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je teveel eelt hebt, kun je daar behoorlijk last van hebben. Pijn bij het lopen, pijn bij het dragen van sommige schoenen.
Beter is om eelt te verwijderen en je voeten vervolgens goed in te smeren, afhankelijk van de mate van droogte met een beetje vaseline of uier crême bijvoorbeeld of bij extreem droge voeten met uierzalf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als je teveel eelt hebt en je haalt het weg kan je daar ook last van hebben als je het weghaalt vlak voor je op hakken gaat lopen. Ik ben het met je eens dat je eelt zou moeten verwijderen omdat je er anders last van krijgt, maar dat is niet wat de vragensteller vraagt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens, eelt moet je weghalen. Eelt is hinderlijk en pijnlijk, dat het mooier is zonder, is logisch en het vermelden waard. Als je al een probleem hebt met hoge hakken, zou je zeker het eelt moeten weghalen, omdat het ongewoon lopen is en zoals gezegd, eelt is pijnlijk... Als VS er geen last van had, zou ze deze vraag niet stellen.
Je zou denken dat eelt bescherming geeft. Maar dat is niet waar.
Eelt is een bron van pijn. Zodra je het verwijderd hebt is de pijn weg.
Eigen ervaring.
(Insmeren hoeft niet).
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt er aan hoeveel je hebt... Schijnbaar heeft de vragensteller er nu nog niet zoveel last van.
Eeltvorming op onze huid is eigenlijk een 'oerreactie'. Er is sprake van wrijving en op die plek van wrijving is een 'beschermlaagje' nodig om de huid intact te houden. Dit was nuttig op onze voeten toen we nog geen schoeisel droegen. Dan waren onze voeten een beetje beschermd tegen de harde grond. Maar tegenwoordig werkt het ons tegen met de schoenen die we dragen. Dan is het harde plekje juist eerder irritant en pijnlijk. Het beste voor je voeten is om de eelt goed bij te houden, dus weghalen en je huid zacht houden. Als je dit niet doet kun je anders gaan lopen om je pijnlijke plekjes te ontzien maar daar kun je weer andere problemen mee creeren. Zoals bijvoorbeeld likdoorns.
Mijn moeder is pedicure en heeft dagelijks klanten met deze klachten.