Hoe kan je het beste been haar weghalen bij mannen?

Welke producten? En gaat het haar eindelijk helemaal weg? En wil niet scheren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Je kunt dit doen met:

- Ontharingscrèmes
Ontharingscrèmes bevatten chemische bestanddelen die inwerken op de keratine in de haartjes. Net zoals het scheermes is deze methode snel en pijnloos. Ontharingscrème is bovendien ideaal om reeds onthaarde zones bij te werken, want de crème verwijdert ook haartjes die pas enkele millimeters lang zijn. De nadelen? Ontharingscrème is (iets) duurder dan een pakje scheermesjes en er kunnen allergische reacties optreden.

of door te :

- Harsen
Harsen is de meest ideale methode, zeker als je een sterke haargroei hebt. Je kunt warme en koude hars onderscheiden. Warme hars moet op een laag vuur worden gesmolten, koude hars is direct klaar voor gebruik. Warme hars breng je direct op de huid aan waarna je de hars (en het haar!) met daarvoor bestemde strips verwijdert. Koude hars is al op de strips aangebracht. Je hoeft de strips alleen nog maar tussen je handen op te warmen, op de huid te drukken en dan met een rukje te verwijderen. Zorg ervoor dat je werkt in de tegengestelde richting van de haargroei. Hoe beslister het gebaar waarmee je de strip van de huid trekt, hoe beter - en hoe pijnlijker :-( - het resultaat. En daar hebben we dus een nadeel van harsen. Het is ontzettend pijnlijk! Maar zeker de moeite waard, want harsen zorgt voor een lang resultaat (tenminste een maand). Als je nog nooit hars hebt gebruikt, kun je je het beste tot een schoonheidsspecialiste wenden. Voor harsen heb je namelijk heel wat behendigheid nodig. Hoe minder strips je hoeft te gebruiken, hoe beter want elke strip beschadigt de huid. Met name als je huid niet gewend is aan deze barbaarse praktijken, zal deze gauw rood en geïrriteerd worden.

En als de haren ingroeien? Om te voorkomen dat de nieuwe haartjes na het ontharen ingroeien of de haarzakjes ontsteken, is het van belang om een goede hygiëne in acht te nemen. Maak de huid voor het depileren goed schoon en scrub de dode huidscellen weg. Gebruik altijd nieuwe (en schone) scheermesjes en recycle gebruikte hars niet. Behandel je huid na het ontharen met een ph-herstellende crème.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt ontharingscrème of mousse gebruiken. Het is snel een pijnloze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke merk is precies goed ervoor en waar kan je het kopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik soms de kruidvat merk ontharingsmousse. Die is goed voor plekken die niet te sensitief zijn (benen, oksels) en die werkt vrij goed. Voor meer intieme plekken hebben ze ook een crème maar die werkte niet erg goed, tenminste voor mij. Een betere merk is Veet. Die kan je ook gewoon bij de kruidvat of etos kopen. Ze liggen meestal naast te vrouwelijke verzorgingsproducten.
Als je wil dat het voor altijd weg blijft kan je ook met laser werken.
Dit kan zowel bij een specialist als thuis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waxen, ontharingscreme, epilator (erg pijnlijk, maar een echte man kan er tegen :p)