Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan dit een tekenbeet zijn?

Hallo,

Ik ben veel in het bos en laatst vond ik een raar wit grijzig larfje (dacht ik) en ik heb het snel weg gespoeld.

echter, deze week kreeg ik een vreemde, jeukende plek op mijn bovenbeen.
Is in twee dagen tijd 2 cm groter geworden. Het zag er vreemd uit: een blauwige ring met lichte kern en rood puntje middenin.

Toen dacht ik ineens weer aan dat 'larfje' waarvan ik nu denk dat het een volgezogen teek zou kunnen zijn.

Zou dit van een tekenbeet kunnen komen?

Alvast hartelijk dank voor reacties!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
587

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zou zeker een tekenbeet kunnen zijn, maar ook een allergische reactie op het beestje (omdat het ook jeukt).
Laat het nakijken door je huisarts, er is een groot percentage van de teken besmet met Lyme, en dat is geen pretje als het onbehandeld blijft.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een teek ziet er niet uit als een larfje,meer als een grijze erwt/boon als deze zich volgezogen heeft en afspoelen gaat niet als de teek zich eenmaal heeft vast gebeten.

Naar de huisarts om een bloedonderzoek te doen alhoewel de test hier in NL ook niet helemaal betrouwbaar is.

Persoonlijk denk ik niet dat het hier om een tekenbeet gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens hier of het hetzelfde eruit ziet. https://www.google.nl/search?q=tekenbeet&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=XGSkU4v1E4KCzAP01oCQCw&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1536&bih=758

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding