Wat te doen tegen verbranden met een witte huid?

Hoihoi,

Ik ga over 3 dagen naar Dubai op vakantie. En voor zo ver ik weet, schijnt de zon daar ALTIJd en is het gemiddeld boven de 30graden. Ik heb dus een vrij bleke huid en verbrand snel. Maar ik wil dus wel bruin worden!

Wat kan ik het beste doen? Want met factor 50 word ik ook niet bepaald bruin.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Je had in het voorjaar al moeten beginnen met opbouwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nog ff snel een paar keer een zonnebank meepakken,
helpt nauwelijks tegen het verbranden, maar het helpt wel met bruin worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@amadea Hoe kan ik opbouwen als hier in Nederland 20dagen de zon schijnt?
Amadea
9 jaar geleden
Wij hebben toch een fantastisch voorjaar gehad? Ik heb toen aardig wat zon opgevangen. Maar als jou dat niet lukt zijn er ook zonnebanken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met Vision factor 50 wordt je nog wel bruin en ben je prima beschermt tegen de zon, wij smeren rond het middaguur nog een keer extra:
http://www.impexdermatologie.nl/producten/vision-zonbescherming/vision-factor-50-200-ml.html
jodyenboyke
9 jaar geleden
Ik gebruik in Egypte altijd factor 50 de eerste dagen en wordt gewoon bruin. Daarna gebruik ik minimaal factor 30.

Het beste antwoord

Lange mouwen en broek, petje, factor 50 zonnebrand en dat niet te dun

Toegevoegd na 4 uur:
Of de lokale dresscode
Plaatje bij antwoord
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wordt het niet ontiegelijk warm met lange kleding?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou je je kunnen afvragen.
In koudere landen zoals het onze zijn we gewend om bij warm weer weinig kleding aan te doen. Op die manier kan je door zweten je warmte makkelijker kwijt en profiteer je van een eventueel briesje. In veel echt warme landen, zoals Dubai, dragen veel mensen juist meer kleren. Op deze manier beschermen ze zich tegen de niet aflatende zon. Baat bij een briesje hebben ze sowieso al niet. Het zou dus best wel eens kunnen dat het onder een aantal lagen kleren minder warm is dan in zwembroek/ bikini.
anneliez
9 jaar geleden
Als je in landen zoals Marokko Egypte kijkt zie je veel mensen met lange mouwen. En dat is echt niet alleen wegens godsdienstige kledingvoorschriften. Losse kleding is niet warmer dan een mouwloos topje. Geen strakke kleding, en geen kunststof. katoen kreukt vreselijk, ziet er niet uit dan, maar het draagt wel het fijnste
Poet
9 jaar geleden
Factor 30 of 40 zal ook wel volstaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga het eens proberen met lange kleding!

Andere antwoorden (1)

Factor 30. Dat is net geen sunblock en krijg je een lichte verkleuring.