waarom heb ik altijd stoppels na het scheren?

Ik scheer met de hand, heb al verschillende merken geprobeerd, maar na het scheren blijven er kleine stoppels zichtbaar.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
jc54
3 jaar geleden
Scheren met de hand.......is dat droog elektrisch, of nat met schuim en mesjes?
Als ik me elektrisch scheer blijven er stoppels zichtbaar, en als ik me "nat" scheer heb ik na een paar uren weer stoppels.

Antwoorden (2)

Het is zo dat je met nat scheren vaak korter op de huid zit. Met een Philishave ben je sneller klaar maar blijven er op de oppervlakte toch nog iets zitten.
Dat je stoppels hebt is een kwestie van gewenning, je huid moet aan het type scheersysteem een soort van immuun worden. Na een tijdje zal het beter gaan.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Ik denk eerder dat hij een zware baardgroei heeft. Mag toch aannemen dat hij zich al langer nat scheert dus wat je Philip shaver er mee te maken heeft? @janjan
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik scheer inderdaad altijd al ''nat'' en zit nu ook al, na verschillende geprobeerd te hebben, een tijdje vast aan hetzelfde merk en type.
Je moet tegen de haargroei richting in scheren.
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Waarom is dit belangrijk? Denk bij scheren niet zozeer aan het verwijderen van haar, maar eerder aan het inkorten van haar (hé, het groeit weer terug!). Je wilt de “grootste” inkorting, die bekend staat als scheren, zo comfortabel mogelijk maken, zonder irritatie en snijwonden. De beste manier om dat te bereiken is door in het begin met de groeirichting mee te scheren. Als je korter wilt scheren, breng dan opnieuw schuim aan en scheer dwars op de groeirichting (onder een hoek van 90 graden). Nog korter? Breng weer schuim aan, en scheer tegen de groeirichting in. Sommige mensen kunnen tegen de richting in scheren, maar je kunt dit pas proberen na de eerste keer met de richting mee te scheren – en ik raad ook eerst een keer haaks scheren aan.
https://www.scheerzone.nl/7-fouten-nat-scheren-beginners-maken/
@tinus1969