Een kennis van mij had ook die (rode?) R. Het was de R van Roaming. Zij zat toen buiten het bereik van haar provider en toen ze haar eigen provider selecteerde verdween die R weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De R staat in de meeste gevallen voor ROAMING. Dit betekend dat het toestel gebruik maakt van de data verbinding met het netwerk. De dataverbinding wordt gebruikt om applicaties die open staan bij te werken. Sommige apps gebruiken data ook al gebruik je de app niet actief op dat moment.
Als je een data abonnement hebt is dit niet erg, de hoeveelheid data die je van de bandbreedte gebruikt valt binnen de normen en kost niets extra.
Let wel op dat als je naar het buitenland gaat en met een buitenlandse operator verbonden bent je deze optie van data roaming uitschakelt (via setup menu) om onverwacht hoge rekeningen te voorkomen. Data roaming in het buitenland is abnormaal duur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rowling is geen data gebruik, maar is alleen data verbruik in het buitenland, of op een buitenlands netwerk. Hier zitten altijd extra kosten aan verbonden.