overzicht welke programma`s op de achtergrond draaien, hoe kom ik aan zo over zicht?

ik kreeg een tijd terug een lijst met de programma`s die op de achter grond draaiden, aangezien me pc traag was heb ik er een paar uit gezet die ik niet veel gebruik, echter wil ik nu printen maar als ik na het word bestand ga en opdracht geef om te printen dan zegt hij dat er geen printer geinstaleerd of geselecteerd is, hoewel het printer pictogram wel in `deze computer` staat..

daarom zou ik het fijn vinden als ik een lijstje heb van de pc welke programma`s op de achter grond draaien en die evt uitzetten en weer aan zetten.
hoe krijg ik dat overzicht weer?

mijn pc is een win xp pro met sp3

kunt u mij helpen?
alvast bedankt...

Toegevoegd na 2 minuten:
en dan ook de programma`s die noodzakelijk zijn wel laten draaien en de programma`s die minder prioriteit hebben minder of niet te laten draaien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.7K

Antwoorden (5)

googelen op het freeware programma hijackthis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je bedoelt msconfig via start - uitvoeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook gewoon kan doen is op CTRL+ALT+DEL drukken en dan 'taakbeheer starten' kiezen. Als je dan op processen klikt dan heb je een overzicht voor je van alle draaiende programma's. Dat is de simpelste manier om die lijst voor je te halen. Het is meestal een grote berg, maar sluit niet zomaar alles, want dan is de kans dat je PC vastloopt vrij groot. Tenzij je het niet erg vind om steeds te wachten totdat je computer weer op gang komt moet je wel weten wat je doet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het enige wat het niet kan is processen via dat zelfde scherm starten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je een betaalde service wilt overwegen kan je het beste 'speedupmypc' gebruiken. Die heeft ook zo een lijst en de prioriteiten kan je instellen.

http://www.uniblue.com/software/speedupmypc/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij zoekt is taakbeheer. Dit open je door ctrl+shift+esc te drukken. Programma's die je heb uitgezet worden automatisch weer aangezet als je je pc opnieuw opstart. Hiermee moet het lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik advies mag geven (zonder echt antwoord op je vraag te geven), trek je niets aan van alle hiervoor gegeven antwoorden, dit geeft absoluut alleen meer ellende dan een wat trage PC. Om goed met "taakbeheer" te kunnen werken, moet veduivelt goed weten wat je doet en gezien je vraagstelling ben je hier nog niet aan toe. Herinstalleer gewoon de progs welke het nu niet meer doen.... en draai gewoon 1x per maand een goede cleaner, waarmee je alle basis zaken mee schoon maakt en registers weer op een rijtje zet. Zonder veel kennis van zaken in bestandsbeheer te gaan knoeien geeft gegarandeerd als eindresultaat een complete herinstallatie van het besturingssysteem.