als ik mijn laptop opstart blijft hij hangen bij "een ogenblik geduld" WAT MOET IK DOEN!!!!!

ik was bezig met internetten en toen ging ineens mijn laptop uit. hij startte weer op. maar blijft hangen bij. EEN OGENBLIK GEDULD... .
het lukt me niet om in het systeem te komen!!!!

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik heb net gelezen bij reacties dat je hem moet formatteren maar hoe moet dat en mijn cd is weg van windows 7.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.9K

Antwoorden (7)

heb je al geprobeert om hem in veilige modes op te
starten !? als dat niet wil dan word het toch moeilijk
en kan je er beter even iemand bij hallen om er na te
kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je wat spelletjes of documenten verwijderen, probeer dat eens!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje moeilijk als je hem niet kan starten
had het zelfde probleem gelukkig snap ik er het een en ander van.
1 opstarten
2 bij het opstarten drukken op f8 niet ingedrukt maar achter elkaar.
3 in veilige modus met alle stuur programmas openen.

Als het dan niet lukt moet je effe of formateren of naar iemand gaan die het een en ander ervan weet :D
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ff formatteren.. Daar verdien je geen punten mee.
Als je je pc wilt formateren moet je eerst alle bijgekregen CDs vinden (bij mijn dell laptop: besturingssysteem (operating system) en drivers and utilities. Als je deze laatste niet hebt kun je die met een andere pc downloaden (op de site van het bedrijf, bijv: Dell) en op een usb stick zetten. Dit kun je ook doen als je de laatste drivers wilt hebben of als je geen connectie met het internet kunt krijgen. ( had ik een keer last van) ook had ik de application CD. (Maar die kun je ook downloaden)
Je begint het formatteren door de operating system CD in de pc te doen, af te sluiten en weer op te starten. Als het goed is start hij dan op vanaf de CD, zo niet moet je dat selecteren als hij op start. Op mijn dell laptop en PC was dat F2 of F12. (het staat omderin je beeldscherm) Selecteer dan windows installeren en als je de schijf moet installeren (windows vista) druk dan op geavanceerd en druk op formatteren. Doe dit bij al je Harde schijven en kies dan waarop je het besturingssysteem wilt installeren. (Bedenk wel dat je al je gegevens kwijt bent als je formatteert doe dit dus alleen als het een virus is, als het een fout in windows is, kreeg ik de optie, na een paar keer computer uit te zetten tijdens het opstarten, om windows te herstellen, hierna deed hij het weer, maar toen haalde ik toch daarna al mijn belangrijke gegevens eraf en formatteerdw ik hem. (Ik dwaalde een beetje af)
Als het geinstalleerd is en je start winfows op in extreem lage resolutie moet je alle drivers installeren(van CD of usb) en daarna applicaties.
Ik hoop dat dit goed uitgelegd is heb je nog vragen, vraag het me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met geen connectie met het internet kunt krijgen bedoel ik op je geformatteerde PC, nadat je de drivers van de CD geinstalleerd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met schijf installeren bedoel ik selecteren (soory ik doe dit vanaf mijn ipod)
Ik weet niet precies alle omstandigheden waarin jij nu verkeert.
Maar ik vroeg mij af: 'Als mij dit overkomt, wat zou ik dan doen?'
1e Hij blijft steeds hangen. Maar wat is er allemaal wél doorlopen?
2e Aangenomen dat Windows 7 aan het opstarten is en dan blijft hangen. Dan kun je niks. Nu niet en nooit niet.
Ik zou dan meermalig stomweg de stroom eraf gooien. En weer opstarten.
Ooit vraagt Windows dan: "Opstarten in Veilige modus?"
Jij brult dan natuurlijk: "JAAAAAA!!!"en kiest die optie.
Van daaruit moet je verder kunnen komen. Systeemherstel of zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral niet te snel gaan formatteren. Probeer eerst zoals eerder vermeld de computer op te starten met de opties die je krijgt als je de F8 toets een aantal keren in drukt tijdens de opstart procedure.
Je komt dan in een zwart scherm met meerdere opties.
KIes bijvoorbeeld opstarten met de kreet "de laatste keer dat deze wel goed op startte of en andere in nood kan je ook opstarten in veilige modus .
Duurt wat langer. Als je in deze veilige modus bent doe je een schijfcontrôle en defragmentatie. Als je een registercleaner programma ooit gedownload hebt draai dat dan ccleaner als voorbeeld. Na deze handelingen opnieuw opstarten en kijken of de computer wel door de opstartprocedure heen komt. Vaak ligt het ook aan het feit dat er een programma weggegooid is en niet geinstalleerd. HIerdoor zoekt de computer tijdens de opstart naar een programma dat er niet meer is maar nog wel een vermelding heeft in het register van windows.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opstarten in veilige modus MET netwerkmogelijkheden en online op malware en/of virussen (laten) scannen.

http://www.bitdefender.com/site/Products/showSolutions/6/

- herstart uw computer
- Zodra uw computer klaar is met het laden van de BIOS (zwarte scherm en witte letters, of een ander beginscherm):
tap op de F8-toets (of de F5)-toets totdat u in het Windows option-menu terechtkomt. Kies hier voor opstarten in veilige modus .

Groet:Zoekertje