Geen internet? (zie uitleg)

Vanochtend hadden we gewoon nog internet, ik zat ook op wifi op mijn mobiel. Later die ochtend deed het internet het niet meer. We hebben toen de snoertjes uit de router gehaald en even gewacht en ze er weer ingedaan. Weer geen internet. (bij die twee computertjes achter elkaar op de taakbalk rechts stond ook geen wereldbolletje, wat er normaal wel staat). Toen hebben we de computer helemaal van de stroom afgehaald en een tijdje gewacht.daarna deed het internet het weer voor ongeveer een half uur. We hebben ook geprobeerd om het LAN kabeltje in mijn laptop te doen (dat kabeltje dat uit de modem komt en normaal gesproken in de router zit) toen moest ik de netwerkbeveligingssleutel invoeren. Toen heb ik meerdere keren de wepkey ingevuld, maar ik kreeg de melding dat de sleutels niet overeen kwamen.
Kan iemand me alsjeblieft helpen.
Ik heb echt internet nodig, ik moet een werkstuk afmaken.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb weer internet sinds half zeven! Ik hoop dat het internet het blijft doen! Het lampje 'cable' op de modem knipperde toen het internet het niet deed en toen het internet het wel deed knipperde het lampje niet meer. Waarschijnlijk lag het dus aan de kabel. Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer in je router instellingen te gaan via (meestal) http://192.168.0.1 en ga dan via daar naar draadloze instellingen, of stel je router helemaal opnieuw in. Wat is de merk en modelnummer van je router?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal moet je de stekker van de modem ook uit het stopcontact halen waarbij ook de router,wacht even een paar minuten,doe de stekkers weer in het stopcontact en kijk dan of i-net het wel doet.
Is dit niet het geval dan zou je de provider kunnen bellen dat je geen i-net verbinding hebt.