Kan je het appeltje achter op een Apple Laptop van kleur veranderen? Of is het gewoon een stikker?

Achterop de Apple Laptops staat altijd zo'n Appeltje. Mijn vraag is dus of er een lichtje in zit die je aan kan zetten of van kleur kan veranderen..
Of is dat appeltje gewoon een stikker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het licht van een laptop scherm wordt geleverd door twee tl-buisjes aan de zijkant van het scherm.
Dit licht wordt door een doorzichtige plaat plastic verspreid over het hele oppervlak van het scherm.
Bij een Apple laptop wordt datzelfde licht ook naar de achterkant door het Apple-symbool doorgelaten.
Als je een gekleurd stukje cellofaan tussen de plastic diffuser en de achterkant van het scherm plaatst dan kan je het daarmee een kleurtje geven.
In de theatertechniek spreken we van kleurfilters, op rol verkrijgbaar in honderden kleuren en tinten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (2)

Je ziet het licht dat je beeldscherm geeft doorheen. Het is dus geen sticker, maar je kan hem ook niet van kleur laten veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je laptop uit elkaar haalt en dan iets er voor zet zoals een rood papiertje (geen idee hoe dat heet) dan zou het kunnen maar dan is de vraag past alles.