Waarom slaat mijn laptop toch uit?

Ik heb een laptop acer Aspire 5315 en nu de laatste 2 weken slaat hij maar zo ineens uit.
De temperaturen liggen allemaal rond de 50 graden , dus oververhitting lijkt me niet het geval te zijn .
T is ook niet dat hij windows afsluit ofzo , maar gewoon ineens een "klik en uit is die .
Energie heb ik al nagekeken ,..ik snap er niets meer van ...heeft iemand hier een idee>????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Toch kan er iets mis met de voeding zijn, dat er ergens een draadje los zit. Ik zal even terug gaan naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou de laptop is al 3,5 jaar oud , en hij deed het altijd perfect.
Nu heb ik vorige week vista verwijdert en Windows 7 geinstalleerd ...en toen is het probleem ook eigenlijk begonnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is de versie van Windows 7 legitiem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ook dat nog , hahaha
dan moet de koeling niet goed zijn als die steeds afslaat dan word die te heet me oon heeft dit probleem ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een Acer Aspire 7720.
Een jaar geleden had ik er ook erg veel last van. Heb ik hem teruggestuurd naar Acer. Twee dagen later had ik hem terug en daarna deed hij het weer prima.
Men heeft toen de ventilator helemaal schoongemaakt (cleaned up thermal module and fan).
Maar nu begint weer datzelfde gedoe.

Wordt hij aan de onderkant, aan de kant van de ventilator ook heet? Dan kan het, net als bij mij, de ventilator zijn die door een ophoping van stof niet meer goed werkt. Dus toch oververhitting.

Ik heb ergens gelezen dat bij Acer laptops de processor zijn warmte niet goed kwijt kan omdat hij niet goed met het koellichaam is verbonden d.m.v. koelpasta. Dat kan dus ook een oorzaak zijn.

Dus: Tenzij je het zelf kunt fixen: wegbrengen naar een computermannetje. Of opsturen naar Acer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een tijd een Acer gehad, vraag me niet welke, het was iig een oude. In jou beschrijving staat dat je laptop zomaar uit valt, waarschijnlijk is het dan toch iets als een oververhitting. Hetzelfde probleem heb ik ongeveer ook gehad. Je kunt 'm desnoods opsturen, even langs een computer winkel gaan o.i.d. Ik heb het zelf voor lief genomen, op t moment dat ik genoeg geld bij elkaar heb gespaart, heb ik een nieuwe laptop aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is oververhitting niet het probleem. ik zou ff kijken of er een draadje los zit(van de oplader) en je kan altijd bellen naar de winkel waar je de laptop gekocht hebt of gewoon bellen naar acer. misschien kan je op internet kijken of meer mensen dezelfde probleem hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb 2 acer aspire laptops gehad en 1 pc, En deze oplossing werkte bij mij elke x weer: Aan de onderkant van je laptop zit een kap, schroef die eraf. En dan zie je ergens een soort ventilatortje, pak je stofzuiger, ''zet hem'' op die ventilator en haal het stof eraf, dat helpt wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is het misschien niet maar kwaad kan het nooit en laat de laptop eens scannen op troep wat er niet in thuis hoort.
Denk aan alle troep ;-)