is draadloos internet slecht voor je?

Mijn vraag is dus: is draadloos internet slecht voor je, ik vraag dit omdat ik ergens heb gehoord dat die draadloze straling van je mobiel wel slecht is, dus ik vroeg me af hoe dit zit met de draadloze straling van een laptop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
verhuis naar die ene plek in Amerika (naam kwijt), daar is absoluut geen straling aanwezig, omdat er allemaal grote schotels staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is bijna alles slecht voor je....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha draadloze straling :)
Cryofiel
12 jaar geleden
Nou... zó gek is dat niet. Zoek maar eens op Golfgeleider (of Wave Guide). Ook bij een glasvezel is sprake van straling (licht) die door een draad (de glasvezel) loopt - in wezen is een glasvezel een golfgeleider.

Antwoorden (6)

Door sommigen wordt vermoed dat wifi-straling schadelijk is, maar wetenschappelijk onderzoek heeft dit niet kunnen bevestigen.[3] Door de radiofrequentie van de 2,4- en/of 5,0GHz-band valt deze straling onder niet-ioniserende straling.

In november 2010 werden echter door Wageningen University onderzoeksresultaten gepubliceerd die er op kunnen wijzen dat elektromagnetische straling een rol speelt bij de verslechterende gezondheid van bomen. In een laboratoriumsituatie bleek dat bladeren van esboompjes, na ruim drie maanden te zijn blootgesteld aan de straling van zogenaamde wifi-accesspoints, verdrogen en afsterven. Een verband met de verslechterde gezondheid kon echter niet worden gevonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over een jaar of 20 komen ze erachter dat het dodelijk is. Al die golven die door je lichaam gaan.
Nu denken ze "je bent gek" als je dit beweert.
Maar voor die tijd is er niks loos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag, maar zo gek is het nog niet :p. We kunnen immers nooit weten wat voor een gevolgen WiFi hebben na 20 jaar.
Cryofiel
12 jaar geleden
"Over een jaar of 20 komen ze erachter dat het dodelijk is. Al die snelheid waarmee je door het landschap snelt.
Nu denken ze 'je bent gek' als je dit beweert.
Maar voor die tijd is er niets loos." Anoniem, 1842, naar aanleiding van de gigantische snelheden van maar liefst 35 kilometer in het uur die de eerste lokomotieven van de ijzeren spoorweg behaalden.
Ten eerste, alle straling is dacht ik draadloos,anders zou het geen straling heten.
Als dergelijke apparaten al straling veroorzaken, is het zo minimaal dat wij mensen er geen last van hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
radiostraling is iets compleet anders dan radioactieve straling.
Het enige schadelijke aan je wifi modem is de angst dat de straling schadelijk voor je zou kunnen zijn :)
(Datzelfde geldt voor de straling van je mobieltje, je dect telefoon en je magnetron)
Voor je magnetron geldt wel dat de deurafscherming in orde moet zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Helemaal goed - hier kan ik niets meer aan toevoegen!
Om de zoveel maanden wordt er een nieuw onderzoek gepubliceerd dat weer het tegenovergestelde van het vorige onderzoek beweert. Naar mijn mening zijn de korte termijn effecten te verwaarlozen anders had dat nu al bekend geweest. De lange termijn effecten echter zijn nog niet bekend. Net als de effecten van GSM gebruik. Ben bang dat we daar nog even voor moeten wachten. En dus is dat dan nog onzeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het slecht is weet ik niet, wel weet ik dat IK er sinds een tijdje slecht tegen kan. Ik krijg een drukkend gevoel op de borst, wordt kortademig, tintelend gevoel in de ledematen, kortom er gebeurt wel iets in (iedergeval in mijn) het lijf.

Er zijn ook talloze onderzoeken die aan tonen dat ook niet-ioniserende straling invloed heeft op de cellen (kijk bijv. op stopumts.nl onder kopje onderzoeken) Het feit is echter dat dit economisch HEEL ERG SLECHT uitkomt. En dus wordt er (desnoods met wetenschappelijke fraude) bij hoog en laag beweerd dat er niets aan de hand is. En iedereen die zegt er last van te hebben (tot nu toe 350 mensen, aangesloten bij de stichtingEHS, apothekers, It-ers, doktoren, ingenieurs, e.a.) daarvan wordt beweerd dat deze lijden aan een sterke inbeelding.

Nu hoef je ook niet direct bang te worden, het heeft bij mij ook jaren geduurd voor dat ik er last van kreeg en door had waardoor het werd veroorzaakt. Ik denk dat je het draadloos gebeuren verstandig moet gebruiken, dat wil zeggen zet het uit zodra je er geen gebruik van maakt.