Hoe kan ik mijn overvolle harde C-schijf ontlasten?

Mijn OS (C:) is bijna vol! Krijg aldoor te lezen dat er onvoldoende schrijfruimte is als ik iets wil downloaden.... Mijn D schijf is praktisch leeg. Hoe kan ik bestanden evt overplaatsen naar de D schijf?
Je merkt al wel... heb er super weinig verstand van. Misschien kan er ook wel heel veel van die C schijf af, maar weet niet welk bestand.
Hoop dat iemand me kan helpen!

MVG Misslobe

7.5K

Antwoorden (6)

Bestand selecteren, rechter muisknop, kies Knippen, ga naar de D:schijf, rechter muisknop, kies Plakken. En download het programma Ccleaner en gebruik dit, dit ruimt ook een hoop rommel op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een oplossing... Als het goed is, dan gaan al je downloads naar de map downloads (deze neemt waarschijnlijk de meeste ruimte in beslag) maak op de d schijf een map aan met een gewenste naam, ga naar je downloads mapje ( niet openen, alleen dat je hem kan zien zonder de inhoud ervan) klik met de rechter muisklik op downloads en klik op kopiëren... Ga naar het mapje wat je net hebt aangemaakt, en druk op plakken, nadat alles is gekopierd, verwijder je de inhoud van de map downloads en leeg daarna de prullenbak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de c-schijf vergroten. Ten koste van de d-schijf natuurlijk. Ik neem even aan, dat het om hetzelfde kastje gaat.

Dat vergroten gaat met een programma, zoals bijvoorbeeld Partition Magic.
Maar doe het maar samen met iemand anders, in goed overleg.

Voor de veiligheid zou je de bestanden tijdelijk naar een losse harde schijf kunnen kopiëren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar het kan ook zijn, dat er gewoon teveel troep op de c-schijf staat, die moet je dan verplaatsen. Dat is heel gemakkelijk. Laat je dat maar door iemand voordoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Ja, lijkt me het beste;-). Heb wel een heel handige overbuurjongen. Maar die vraag ik pas als ik zelf ECHT niet meer uitkom!
Diskmax gebruiken, programmas deinstalleren, appmove gebruiken, partitie vergroten. Vooral de eerste ruimt Grondig op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je schijf zo vol zit zul je toch dingen weg moeten gooien.
het lijkt me bijna onmogelijk om er nog een cleaning programma er op te zetten als ie zo vol zit
dus probeer eerst dit
gooi je prullenbak leeg
gan dan op zoek naar bestanden zoals films video etc die weg kunnen en gooi die ook weg
meestal heb je die toch van het internet gehaald en kan je die altijd wel weer teurg halen maar nu even niet
eerst 5 bestanden weggooien daarna ook de prullenbak weer leeg maken
en dan nog eens 10 bestanden muziek films iets groots
en weer de prullenbak leeg
enzovoort

als je zeg maar meerdere gig heb kunnen vinden die weg kunnen
kijk dan eens of je onder programma nog wat dingen weg kan gooien
dus weinig gebruikte programma,s deinstalleren
en weer de prullenbak leeg gooien
kijk even hoeveel ruimte je dan hebt gewonnen
als zeg maar je schijf ongeveer een kwart vrije ruimte heeft.
En zet daarna
advanced systemcare er op(de gratis versie
zie link
En laat die scannen op deepscan en repareren
als ik je verhaal hoor dan kan dat heel lang duren
de langste en laatste scan is defragmentatie
al met al kan dat wel 2 uur
of zelfs langer duren dat ligt aan de pc snelheid

succes
capthavoc
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Hey, dankje voor je uitgebreide antwoord:-)!
Ik ga nu eerst slapen en zal me morgen verdiepen in je verhaal! Trusten,
Misslobe
Alle verhalen die hier staan zijn wel juist maar geven maar een tijdelijke oplossing want na een mum van tijd staat die C: partitie weer vol. Je gaat via de Windows Explorer naar je D: partitie. Daar maak je folders aan zoals je kan zien op je C:. Bv: folder "uw naam" met subfolders "Mijn Video's", "Mijn Afbeeldingen", "mijn enz" maar ook "Mijn Documenten" met als subfolders bv: Excel, Word, Powerpoint,enz. Nu gaat u via de knop start naar bv documenten , klik rechts =>eigenschappen => tabblad doel => knop verplaatsen, ga nu naar de doelmap en klik die aan. Doe dit nu met elke map die u aangemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Dankjewel depauw, ga er morgen mee aan de slag! Dan ben ik nl vrij...was verder nog niet eraan toe gekomen. Goed weekend!
misslobe
12 jaar geleden
Net even gekeken op je link... staat wel duidelijke uitleg, maar moet er wel even voor gaan zitten;-)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes en goed weekend.