help, mijn usb is gecrashd! Wat nu om mijn gegevens terug te krijgen?

Mijn usb wordt niet meer herkend door pc's terwijl dit eerder wel het geval was. hij staat er niet bij bij "mijn computer". Ik ben bang dat hij gecrasht is en er staan hele belangrijke dingen op. Wie heeft tips hoe ik die info weer terug kan krijgen? Een goede computerzaak? Het mag wel iets kosten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
gewoon reformatten en restoren vanaf je back up - kost niets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dellcash: nee hij herkent m in geen enkele pc of mac meer. Ik gebruik hem erg intensief, dagelijks meerdere keren eruit en erin.

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat het om een externe schijf gaat? Dan zou ik m heel voorzichtig naar een fatsoenlijke computer reparatie winkel brengen en het beste er van hopen.
Harde schijven zijn eigenlijk erg kwetsbaar, zeker als ze aanstaan, en als ze stuk zijn dan is de kans dat je er gegevens nog vanaf krijgt minimaal.
Mocht je echt echt echt je gegevens terug moeten hebben, dan moet je contact opnemen met een gespecialiseerd bedrijf, hou rekening met een VETTE rekening...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een usb is erg gevoellig en kan zeer makkelijk 'crashen'
En al zijn gegevens verliezen.
Niet zozeer verliezen maar het kan dan niet meer gelezen worden.

Dit kan komen door je usb uit je computer te halen.
(Ja!) , je moet het altijd via de optie 'apparaat veilig loskoppelen' doen.

Maar omdat jij zegt dat je computer je usb niet leest zou het niet per se aan het loskoppelen hebben kunnen liggen.
Wat je kan doen is probeer je telefoon via usb aan te sluiten.
Pakt hij het ook niet dan is er of iets mis met je poort.
Of je pc pakt usb's niet meer.
Dan moet je je usb driver updaten.

Lukt je mobiel aansluiten wel.
Dan moet je je usb op alle usb poorten op je computer aansluiten.
Als hij bij geen 1 hem pakt dan moet je langsgaan bij een computer reparatiewinkel.
Of contact opnemen met de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan of de USB electronisch defefct is of dat de usb sofwarematig gecrashed is.
In het geval van electronische defecten heb je specialistische apparatuur nodig. Een dergelijke recovery kost ongeveer 300 euro.

Wij zien ook regelmatig USB-sticks die aangeven dat ze geformatteerd moeten worden. Dergelijke usb-sticks zijn middels de juiste software vaak nog wel te recoveren.

Toegevoegd na 27 minuten:
Je kunt de USB-stick eventueel naar ons opsturen. In een deel van de gevallen kost het bij ons 50 a 75 euro per usb-stick. We rekenen geen diagnosekosten en werken op basis van no-cure no-pay.