Wat moet ik doen als ik slecht internet heb in het gehele huis?

We wonen in een best groot huis, en niet binnen in het centrum van een stad, meer tussen de bossen, maar onze modem kan niet genoeg internet weggeven voor het hele huis, sommige kamers zitten dan meestal zonder/ slecht internet, wie weet wat we hier kunnen doen (we zitten btw aangesloten bij xs4all.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
bamibal
12 jaar geleden
Vandaag aanbieding van de dag:
http://www.ibood.com/nl/nl/

Antwoorden (9)

Je hebt het over wifi, neem ik aan?

Als jeniet door het hele huis bereik hebt, kun je verschillende dingen doen:

- Je router verplaatsen naar een centrale plek in huis;
- De antennes van je router beter richten;
- Een ander kanaal kiezen;
- Eventueel in de buurt staande Dect-telefoons of babyfoons verplaatsen;

Een andere, duurdere oplossing is het plaatsen van repeaters. Die pikken het signaal op, en sturen het als het ware door.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet jij een goeie repeater dan?
Je kunt op strategische plaatsen een wifi repeater (herhaalzender) plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij een idee welke repeater goed is?
ik zou allereerst even speedtest proberen ?
en kijk ook eens in je router om te kijken wat je verbinding max kan
er staat waarschijnlijk wel een upload/download indicatie ?

en als je wifi gebruikt hoe sterk is het signaal ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe dat allemaal moet hoor XD, mijn signaal op de plek waar mijn computer nu staat is maar 1 van de 5 streepjes :).
capthavoc
12 jaar geleden
ok dat is dus een belabberd signaal het kan helpen je draadloos modem of router op een ander plek neer te zetten ?
Je kan o.a. doen:
-Xs4all bellen en om een sterkere zender en/of ontvangers vragen. Als je dan problemen hebt met de apparatuur, kan je nog steeds bij je provider zelf terecht. Dat is een groot voordeel.
-Internet verspreiden via je stroomnetwerk.
-Bekabeling aanleggen. Zo'n netwerk is verreweg het snelst en stabielst, als het er eenmaal ligt. (En natuurlijk ook het meeste werk; en je moet een hoop netwerkkabel en een netwerktang en connectoren aanschaffen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het huis is te groot om overal voldoende dekking te geven van het draadloos internet gedeelte. De beste keuze is om dan bedraad te gaan werken. Dit is vaak niet de makkelijkste oplossing, omdat je de draden moet trekken en netjes wegwerken. Je kan ook kiezen voor een versterker . Deze pikt het draadloos signaal op en versterkt het verder.

Vaak wordt zoiets bij de trap naar boven geplaatst, mits het signaal daar nog goed is. Je met ongeveer een signaalsterkte van 80% hebben en het dan door versterken anders is het zonde van de investering.

Feit blijft dat draadloos internet altijd met pieken en dalen gaat, dit door invloeden van andere elektronische apparaten in en om het huis.

Als je met utp kabels kan werken heb je een prima en snelle verbinding die het altijd zal winnen van een draadloos signaal en is vaak goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kabel gaat denk ik niet werken, het is te groot om een kabel overal heen aan te leggen, en we werken veel met laptops in ons huis, die bijna in alle uithoeken verspreid staan...
capthavoc
12 jaar geleden
het is misschien ook niet nodig overal draadloos te werken huiskamer ? studiekamer ?
netwerkkabels is tot nu toe de beste en toch goedkoopste oplossing
anders denk eens na over internet via stopcontacten ?
wel duur maar de 2de beste oplossing en makkelijk de combineren met draadloos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is t m juist, de studiekamer, slaapkamers en woonkamer liggen te ver uit elkaar, er is dus bijna wel i n elke hoek internet nodig, maar kabels worden het zowiezo niet. XD ik kijk nog wel even.
misschien is het inderdaad een beter idee om de router in een centraal plekje in je huis te geven.
maar waar ik aan dacht is:
of een router met meer zendbereik.
en is het handig om kabel te gebruiken(Mijn idee)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste oplossing voor je probleem is gebruik maken van HomePluggen, ook wel Powerline Adapters. Dan gebruik je het stroomnet van je huis als LAN.

Ook zou je een WiFi repeater kunnen gebruiken. Het resultaat daarvan hangt erg af van je situatie. Powerline adapters lijken me in jouw situatie de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of nog een tweede router erbij plaatsen. het nadeel is wel dat je 2 netwerk codes hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mannetje van kpn/ziggo/tele2 bellen en een afspraak regelen voor een nieuwe router!?