Hoe kan ik mijn pc met mijn oude tv verbinden. Een hdmi naar scart kabel kan ik niet vinden.Zou dit kunnen met een hdmi naar rood/wit/geel tulp kabel?

Hey, ik heb al aardig rondgezocht op de site. Vergelijkbare vragen gezien maar geen bevredigend antwoord gevonden. Ik wil films kijken op mijn oude tv, en dus mijn pc met de tv verbinden. Hdmi naar scart (als dat al bestaat) kan ik nergens vinden. En hier is ook al een topic over geweest zag ik. Ik heb nog een om-vorm ding van mijn xbox waar je drie tulp stekkers (sorry ik weet niet hoe die heten) in kunt steken naar scart. Dus zou het dan kunnen om een hdmi naar tulp kabel hiervoor te gebruiken? En zo ja, hoe heten zulke kabels en waar kan ik die vinden? Of kan ik dan niet om een omvorm kastje heen. (Dat wil ik graag voorkomen want die zijn veel te duur).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je geen bevredigend antwoord vindt komt omdat er geen goedkope oplossing is. Het wordt of een "dure"omvormer of een nieuwe tv/moeilijk te vinden oude grafische kaart.

Het beste antwoord

Als je alleen HDMI out hebt heb je een Converter nodig.
Een hdmi naar Composite/S-video converter kost ongeveer 70 euro. Dure oplossing dus en dan moet je ook nog een kabel van s-video of composite naar AV/scart hebben.

Indien je ook VGA hebt op je PC kun je heel goedkoop van VGA naar AV en S-video. Ongeveer 9 euro.

Als je geen VGA hebt kun je ook nog met een USB naar VGA adapter aan de gang. Plus het VGA naar AV kabeltje zet je zo het signaal om naar AV. Tevens kun je er ook een extra VGA scherm op aan sluiten om op 2 schermen te kunnen werken. Deze komt op ongeveer 50 euro totaal.

Wij hebben ze momenteel niet online in ons assortiment staan, maar kunnen hier wel voor je aankomen.

Dennis
gadgets4men.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

HDMI is digitaal, en SCART/3 tulp stekkers/s-video zijn analoog, dus je zult altijd een omvormer nodig hebben om het signaal geschikt te maken voor je oude TV. Een hdmi -> rood/wit/geel kabel bestaat gewoon niet.

Het kan misschien een optie zijn om een (oude) videokaart te kopen op marktplaats, met een s-video uitgang, dat kost waarschijnlijk minder dan een omvormer.
gvrox
12 jaar geleden
Deze omvormer gaat nog wel lukken als je sgva nog vrij is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vraag is afgelopen zondag ook al gesteld.toen heb ik geantwoord dat het met een modulator kan.Maar die tv is veel te oud (25 jaar) om dat er nog aan uit te geven.Dat zijn tv's van een dag vandaag speelt ie nog en morgen niet meer.Gewoon een nieuwe of een andere jonge tv op marktplaats.Die worden nu bij de vleet aangeboden voor een leuke prijs.€50,= voor een flatscreen van nog geen 5 jaar oud en dat soort tv's omdat iedereen een lcd of led toestel wil.En misschien staat er ook wel een leuke bij jou in de omgeving te koop of gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon VGA-> Rood Wit Geel doen werkt gegarandeerd ;) wel even opletten dat het dan VGA + Jack 3,5 mm is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Conrad heb je USB-videokaart naar VGA/DVI/HDMI in de aanbieding.
kost 40 euro maar dan ben je er wel.
Bestnr.: 872000 - 89