Mijn computer pakt steeds mijn internet niet bij het opstarten, hoe los ik dat op?

Ik moet steeds vaker de computer opstarten voordat hij mijn netwerkverbinding pakt, hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik had laatst precies hetzelfde probleem, vervolgens trok ik de stekker van de modem uit het stopcontact, deed hem na 30 seconden weer terug erin, wachtte een half uurtje en kon weer gewoon op internet, zonder herstarten van de computer en zonder verversen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer genoeg lukt het niet :/ hij pakt de hele verbinding niet, kan niet eens bij verbinding kiezen komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh, nou ja das raar.. in elk geval heb je het geprobeerd! Ik hoop dat iemand anders je er wel mee kan helpen..
Ik ga er even van uit dat je hier over een draadloze verbinding spreekt...

Draadloos heeft als voordeel dat het makkelijk is over langere afstanden, maar heeft als nadeel dat het storingsgevoelig is.
Storingsgevoelig doordat:
- Het last heeft van aan andere apparaten. Het access point zendt uit op een bepaalde frequentie range (in de 2,4 Ghz of 5 Ghz) aangezien dit door veel apparaten wordt gebruikt (magnetron, andere wifi access points, afstandsbedieningen, radiografische bestuurbare apparatuur) kan dit elkaar storen.
--> Wat hier aan te doen? <---
Probeer in de router / access point het kanaal te veranderen. Vaak zijn 1, 6 of 11 de beste om te kiezen.

- De afstand vrij beperkt is en de snelheid afneemt naarmate de afstand toe neemt.
--> Wat hier aan te doen? <---
Aan de afstand is niet veel te doen, maar je kunt wel mogelijk je router / access point meer in het zicht zetten of dichter bij je veel gebruikte werkplek

Nog steeds problemen?
- Kijk op de website van de fabrikant van de router /access point. Mogelijk is er een update van de software (firmware update genaamd) die mogelijk verbindingsproblemen verhelpt.
- Ga voor de zekere oplossing en plug een kabel in je router. Als je vaak op een zelfde plek zit, is het misschien handig eenmalig tijd te investeren om de kabel mooi weg te werken. Daarna zal je altijd volledige snelheid hebben en nooit meer verbindingsproblemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer ook eens je dns te flushen.
Start - uitvoeren - cmd - "ipconfig /flushdns"
Let op, "ipconfig /flushdns" is 1 commando en vergeet niet de spatie er tussen te zetten.

Probeer ook eens start - uitvoeren - cmd:
"ipconfig /release". Zodra die een bevestiging heeft gegeven, doe je dit commando er achteraan:
"ipconfig /renew"