Kan je dubbele foto's automatisch door de computer laten verwijderen?

Er staan veel dezelfde foto's op mijn computer(perongeluk).
Is er geen automatisch systeem dat de computer dubbele foto herkent? die hij dan vervolgens kan verwijderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
latop compaq

Het beste antwoord

Er zijn diverse programma's die dubbele files kunnen opzoeken b.v Duplicate filecleaner. Maar je kunt zelf moeten aangeven op welke plek de "leidende", originele foto staat en welke ander weg kunnen. Dat kan geen programma doen.
Als ik en directory zie met allemaal dubbele gooi ik die met de hand weg en draai het programma opnieuw; dat is sneller.

Toegevoegd na 29 seconden:
kunt = moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat doet het progamma precies?
Kan het geen fouten maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het geeft een lijstje van alle files die meer dan 1 keer voorkomen. Je kunt dan aanklikken welke je weg wilt hebben. Zo'n programma kan wel alleen o\p bv afbeeldingen zoeken, maar kan niet jouw gedachtegang volgen waarom je ooit een kopie hebt gemaakt en hoe dat terug te draaien. Wel zie ik vaak complete directory's die ik weg wil gooien. Dat doe ik buiten het programma om omdat dat veel sneller gaat. Dan start het programma nog om eventuele restanten op te sporen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar kan je die bestanden ook inzien?

Andere antwoorden (2)

Picasa van Google heeft een functie om dubbele foto's op te sporen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar zit de functie precies?
bamibal
12 jaar geleden
Onder Extra - Experimenteel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je moet nog steeds zelf beslissen welke versie je wilt laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Extra - Experimenteel, staat niet bij picasa 3 Er staat /file/edit/view/picture/create/tools/help Dus ik kan het niet vinden, enig idee?
als je in windows een nieuwe foto map aan maakt.
en daar al je foto's heen kopieert geeft windows vanzelf aan "deze foto bestaat" al als hij een dubbele tegen komt. ja kan dan kiezen verwijderen of her nummeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
als je er dan zeker van ben dat alles goed is gegaan gooi je je oude foto mappen in de prullenbak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ummm ik snap het even niet-->als je in windows een nieuwe foto map aan maakt. Hoe bedoel je? (ik heb vista)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hem dit uitgevoerd, maar ik krijg geen melding!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet je foto's kopiëren i.p.v. verplaatsen naar de nieuw map. om te testen zou je één foto twee keer kunnen kopiëren. heb net even getest en bij mij werkt het wel.