Valt het blokkeren van websites door providers onder contractbreuk?

"Nu er zoveel gehannes is met TPB en dat bijna alle providers deze sites moeten gaan blokkeren, kan je dan onder je contract van je provider uitkomen om dat ze contract breuk plegen, want dat ze websites gaan blokkeren staat nergens in mijn contract zover ik weet.
Zou dit een reden kunnen zijn om een contract te laten ontbinden.

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik wil namelijk van mijn Online.nl(tmobile) af."

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, geen contractbreuk. Het blokkeren gebeurt namelijk in opdracht en niet op initiatief van de provider. Dan zou het in bepaalde omstandigheden wel contractbreuk kunnen zijn.

Als bijv. de abonnmentsprijs omhoog gaat omdat de overheid het BTW-percentage verhoogt, kan de provider daar ook niet aan doen.