Foto als bureuabladachtergrond.

Kun je ook 2 foto s als achtergrond gebruiken voor je bureuablad en dat ze dan tegelijk te zien zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
en zoja hoe kan ik het realiseren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja, alleen moet je ze dan eerst bewerken: bijknippen en samenvoegen. Dit omdat een foto ongeveer dezelfde beeldverhouding heeft als je scherm.

Toegevoegd na 57 seconden:
Als 't landscape-foto's zijn - dan past 't makkelijker (= waarschijnlijk minder bijsnijden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt bijvoorbeeld met het gratis programmaatje Paint.Net de foto's samen tot één foto maken, precies zoals jij wilt.
Het is niet zo heel moeilijk om te doen, en daarna heb je één bestandje voor je desktop.

http://www.getpaint.net/download.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet dan de foto's via een foto programma samenvoegen en dan pas kun je ze als achtergrond foto gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierbij de oplossing als je gebruik maakt van 2 schermen en 2 achtergronden wilt hebben:
Ultramon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt, maar met Windows 7 kan je bureaubladachtergronden laten wisselen. Als een soort diavoorstelling. Ga met je muis op je bureaublad staan en druk op "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen", dan ga je naar "Bureaubladachtergrond". Vink vervolgens zoveel plaatjes aan als je wilt, en ze worden afgewisseld :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Open je fotobewerkingsprogramma, b.v. PhotoShop.
* Open in dit programma de twee foto's die je samen wilt voegen en cotroleer uit hoeveel pixels de foto's bestaan in de hoogte en de breedte.
* Openen een nieuw (blanco) venster en maak het aantal pixels van dit venster gelijk aan aan de som van de pixels van de breedtes van de twee foto's en de grootste hoogte van een van de foto's.
* Selecteer foto 1 > kopieer de selectie en plak hem in het blanco venster.
* Doe hetzelfde met foto 2.
* Snij het nieuwe venster met de twee foto's uit in de verhouding van je monitor
*Bewaar de collage en voeg hem in als screensaver op je bureublad.
Succes