Geen WiFi ontvangst op mijn desktop van UPC Horizon opzetbox. Wie weet de oorzaak ???

Mijn UPC opzetbox Horizon stuurt een WiFi signaal 802.11 n uit met WPA2-PSK beveiliging
Op mijn desktop van HP ontvang ik dit WiFi signaal als 802.11g. met WEP beveiliging
De SSID is gelijk.
Op andere laptops in huis is wel ontvangst van de UPC Horizon box met het 802.11 n
Mijn desktop ontvangt wel van andere routers 802.11n signaal.
Wie weet wat de oorzaak kan zijn ??
Bert

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat je het signaal ontvangt als 802.11g zou nog kunnen. Indien dat apparaat 802.11n niet ondersteunt. Merk op dat dan het hele draadloze netwerk verplicht is om terug te schakelen naar 802.11g dus ook de apparaten die 802.11n ondersteunen. Beide tegelijk gaat simpelweg niet.

Maar dat het plots met een WEPkey versleuteld is kan natuurlijk niet.

Zou het niet kunnen dat jou draadloze netwerk buiten bereik valt en er toevallig iemand in de buurt een WEP 'beveiligd' (kuch) netwerk heeft met een identieke SSID?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WSP sluetel stond aan in de UPC box
uitgezet probleem opgelost

Andere antwoorden (1)

Beste Bert,

U zou kunnen kijken of de instelling van 801.11b/g aan staat op de UPC box. En anders zou u bij de instellingen van de draadloze netwerk adapter moeten kijken of daar de instelling op b/g staat en niet alleen op n . Werkt dit ook niet, dan moet u de driver opnieuw installeren