Kan je draadloos met Wi-fi op het internet als je enkel een GB-Lan chip hebt op je moederbord?

Ik wil een desktop laten samenstellen door iemand en heb een offerte laten maken, op één van de termen wat betreft het moederbord zag ik Gb-LAN staat;

1) Waar staat Gb-LAN voor?

2) Kan ik met het draadloos internet van mijn internet provider ook draadloos surfen met enkel zo'n Gb-LAN chip of heb je daadwerkelijk ook nog eens WLAN Adapter nodig daarvoor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Gb-LAN = Gigabit Ethernet Local Area Network. Dit is dus een apparaat dat met een LAN verbinding (dus kabel) werkt met.

Je moet voor een draadloze verbinding dus inderdaad een aparte WLAN (Wireless Local Area Network) adapter hebben.