Is er een batchbestand code die om de zoveel tijd opent?

Is er een batchcode die bijv om de 5 min een andere batchbestand opent??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt eraan wat je met "openen" bedoelt. Openen in Kladblok? Starten? Als je 'starten' bedoelt, op welke manier dan?

Hoe dan ook, de kern van je vraag is het maken van een wacht-opdracht en het maken van een lus. Dat gaat als volgt. Zet de volgende tekst in baas.bat :

@echo off
:beginnen
call knecht.bat
ping -n 300 localhost >nul
goto beginnen

Als je nu baas.bat start, zal het knecht.bat starten, dan 300 seconden (vijf minuten) wachten, en vervolgens steeds hetzelfde doen. Je kunt het makkelijk testen door de 300 te veranderen in 5 en in knecht.bat alleen de tekst "Ik ben de knecht" te laten tonen: je zult dan zien dat die tekst elke vijf seconden wordt getoond.

Is dit wat je bedoelt? Zo niet, laat maar weten, dan zal ik meedenken hoe je je doel dan wel kunt bereiken.

Toegevoegd na 1 minuut:

Het ping-commando met het getal 300 neemt "officieel" 299 seconden in beslag, geen 300. Maar er komt wat overhead bij, zodat je in totaal rond de 300 seconden zult wachten. Als het heel precies komt, moet je zelf wat experimenteren met de juiste waarde.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar hij opent het bestand maar 1 keer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik bedoel ander batchbestand openen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee wacht nu is ie goed, maar als ik knecht afsluit komt ie omn de 5 sec niet meer, ik wal dat juist wel
Cryofiel
10 jaar geleden
Probeer eens wat er gebeurt als je in baas.bat de 'call' verandert in een 'start'.