Hoe kan ik online gamen met een proxy server?

Hallo allemaal,
ik ben voorlopig ergens waar een proxy server is
helaas kan ik dan niet online gamen hoe ik de instelling nu heb op mijn laptop

Het is mij wel gelukt om eindelijke avg te bijwerken na dat ik de instelling op proxy heb gezet
maar nu weet ik dus ook dat ik vast wel een soort programma
kan draaien of een instelling kan veranderen
waardoor ik weer online kan gamen! (om het ook werkte met avg)
het gaat om het spel apb reloaded

Vriendelijke groeten,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt de poorten in je router open zetten zoals icthelpert in zijn antwoord beschrijft. Als dat niet werkt kun je proberen een VPN programma (zoals kepard) te gebruiken, dit zorgde er bij mij voor dat ik weer kon gamen (standaard proxy blokkering van wifi op school).

Let er wel op dat het niet toegestaan is om steam te gebruiken via een VPN. Valve zal hier niet zo snel achter komen, maar volgens de voorwaarden kan het leiden tot een permanente ban van je account. Wanneer je de non-steam versie van APB Reloaded gebruikt zou dit geen problemen moeten opleveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ook kepard geblokkeerd is zul je niet veel hebben aan een VPN. In dat geval Zul je toch echt toegang moeten hebben tot de router/beveiliging of contact moeten opnemen met degene die dat wel heeft.

Andere antwoorden (1)

Dit is vaak een kwestie van proberen, een proxyserver zit er niet voor niets tussen dus het gaat je wel wat beveiliging kosten.
Je zult poorten open moeten zetten op je router, dit doe je door erop in te loggen.
(voor meer uitleg zie bron)

De volgende poorten moeten open voor het spel waar jij het over hebt:
80,443,2106,3478,3479,3720,3722-3730,5060,5062,12000-17000

TIP: eerst een backup maken van je router's instellingen dan kan er nooit iets misgaan.

Succes!