Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik op mijn Imac Outlook.COM als standaard instellen?

NB Niet Outlook dus, maar de web-versie. Als ik een e-mail link aanklik op een website wordt Mail geopend; ik wil Outlook.com.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
650
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan jij niet gewoon je outlook.com account koppelen aan het programma Outlook?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Start Applescript Editor (in Hulpprogramma's). Daar type (knip en plak) je in het venster:

tell application "Safari"
open location "http://www.outlook.com"
end tell

Bewaren als Applicatie in de map programma's. Verzin zelf een goede naam.
Start Mail (het programma) en ga daarin naar Voorkeuren.
Bij Algemeen kun je je standaard email-programma instellen. Kies daar voor: "Selecteer.." en selekteer de applicatie die je net gekozen hebt.

Helemaal lekker gaat het niet omdat elke keer als een programma het emailprogramma aanroept er een nieuw venster met Outlook erin wordt gemaakt. Verder werkt het OK.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank haabee, het ziet er veelbelovend uit. Echter, in de " selecteer..." -lijst bij Mail voorkeuren staat mij programmaatje niet actief/klikbaar. Het script werkt wel vanuit de editor. Enig idee?
Wat bedoel je met opslaan als applicatie? Gewoon opslaan in de map programma's of moet er een extensie bij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het script bewaart, kun je onder de bestandenlijst bij "Structuur" kiezen voor "Programma". Dan moet ie wel kiesbaar zijn vanuit Mail.
Waar je 'm opslaat maakt niet zoveel uit, maar ik zou hem in Programma's of Hulpprogramma's plaatsen, dan is het ding ook weer terug te vinden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding