Hoe kan ik wel internet connectie hebben, maar niet kunnen internetten?

Sinds enkele weken heb ik minstens één keer per dag dat, uit het niets, ik niet meer kan internetten. Rechts onderin mijn scherm (windows 7) staan gewoon vijf streepjes als verbindingssterkte. De status van het netwerk heb ik bijgevoegd als afbeelding. Overal staat dat ik internetverbinding heb, probleem oplossen werkt niet, maar als ik in Chrome (ook in andere browsers) een pagina open, kan hij "de pagina niet weergeven", met de foutcode: error netname not resolved. Opnieuw opstarten van mijn laptop werkte tot op heden, maar ook dit helpt nu niet meer. Heeft iemand enig hoe ik dit irritante probleem kan oplossen?

NB: Het probleem doet zich eigenlijk alleen met mijn eigen netwerk voor (daarmee ben ik ook verbonden in de foto). Bij andere netwerken heb ik het probleem nog niet ondervonden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

ik vermoed dat er toch een probleem is met je dns naam omzetting

Als je op andere (draadloze) apparaten) wel internet hebt op het moment dat je laptop deze foutmelding heeft dan ligt het toch aan de adaptor, in de meeste gevallen
het kan soms helpen de driver van de netwerk adaptor te verwijderen in apparatenbeheer.
(verwijder gewoon heel de adaptor )
en daarna de pc te herstarten zodat deze driver opnieuw wordt geinstalleerd een "vervuilde " driver wordt dan weer vers gereset en vaak lost dat het probleem op.

succes

Toegevoegd na 6 minuten:
het bij de hand hebben van een reserve netwerk kabel kan wel handig zijn mocht het toch fout gaan met de wireless adaptor te verwijderen (erg onwaarschijnlijk)
als het toch niet goed gaat dan sluit je hem aan met netwerk kabel
en zoekt via windows update optionele downlaods of andere driverupdater
zoals bijv iobit driversbooster naar de goeie driver
capthavoc
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms helpt het om je router een keer te resetten om dit soort problemen op te lossen.
Wat dan het probleem was weet je niet, maar als je van je probleem af bent is het goed :)

Als je in je router apparaten een vast IP adres hebt gegeven, dan kan dat wel eens conflicten geven met andere apparaten. Ik heb wel eens gezien dat een apple laptop en een iPhone beiden het zelfde ip-adres hadden, waarbij vervolgens dezelfde problemen kunnen ontstaan. Dezelfde ip-adressen krijg je normaal gesproken niet van een router, maar als je ze hard instelt op je apparaten kan dat wel gebeuren.